عصر خودرو

بازدهی کنونی بازار سهام با رشد غیرمنطقی سال ۹۹ متفاوت است

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه رشد بازار سهام در سال ۹۹ غیر منطقی بود، گفت: تفاوتی که رشد کنونی بازار سهام با روند سال ۹۹ دارد، این است که اکنون ورود نقدینگی در صنایع مختلف نسبت به ۲ سال گذشته منطقی‌تر شده است.

بازدهی کنونی بازار سهام با رشد غیرمنطقی سال ۹۹ متفاوت است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا؛ «رسول جاویدی» به صعود این روزهای شاخص بورس اشاره کرد و افزود: در روزهای اخیر شاهد اوج‌گیری شاخص کل بورس و بازار سهام بودیم که این اتفاق باعث جبران بخشی از عقب‌ماندگی این بازار نسبت به سایر بازارها شد.

    وی اظهار داشت: دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری مسیر رشد خود را تجربه کردند و طی چند وقت گذشته بازدهی چشمگیری را به سهامداران داده است.

    جاویدی معتقد است، بازار سهام به لحاظ رشد و بازدهی از بازارها جا مانده که همین امر باعث وجود فاصله قیمتی در بین بازارها شده است.

    کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه وضعیت موجود و ورود نقدینگی‌ها به بازار طی چند وقت گذشته نشان‌دهنده کاهش فاصله بین بازار سهام با دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری است، گفت: در مورد تداوم روند صعودی بازار باید مسیر ورود نقدینگی مورد ارزیابی قرار گیرد و بررسی کنیم که جریان نقدینگی به بازار به چه صورت خواهد بود.

    وی خاطرنشان کرد: در راستای ارزیابی وضعیت بازار سهام کنش‌ و معاملات بازارهای دیگر حائز اهمیت است و باید دید که طی چند روز آینده به چه صورت ادامه مسیر می‌دهند.

    جاویدی اعلام کرد: انتظار این است که وضعیت بازار فعلاً مثبت باشد و روزهای پررونقی را پشت سر بگذارد.

    واکنش مثبت بازار سهام به گزارش شرکت‌ها

    این کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سهام نسبت به نخستین گزارش‌های سال جدید شرکت‌ها واکنش مثبت نشان داد و سهامداران بر اساس آنها می‌تواند صنایع خوبی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

    وی به واکنش سریع بازار سهام نسبت به اخبار منتشر شده اشاره کرد و گفت: صحبت‌ و تصمیم مسوولان در خصوص بازار، اقتصاد و مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند به شدت تاثیرگذار بر ورند بازار باشد و مسیر بورس را با تغییر همراه کند.

    جاویدی اعلام کرد: انتظار ما این است تا حداقل رشد در این بازار در حدی باشد که فاصله بازدهی بین بازار سرمایه و دیگر بازارها پر شود.

    این کارشناس بازار سرمایه به تفاوت رشد فعلی بورس با رکوردشکنی‌های شاخص بورس در سال 99 تاکید کرد و گفت: در سال 99 بازار سهام رشد غیر منطقی داشت و قیمت همه سهام شرکت‌ها در آن سال، رشدی که تجربه کرده بودند و بازدهی چشمگیری را در اختیار سهامداران قرار داده بودند.

    وی خاطرنشان کرد: تفاوتی که اکنون بازار سهام در وضعیت فعلی با بازار سال 99 دارد این است که اکنون ورود نقدینگی در صنایع مختلف نسبت به 2 سال گذشته منطقی‌تر شده است.

    شاهد صف‌های خرید و فروش هیجانی نیستیم

    جاویدی با بیان اینکه سهامداران برای سرمایه‌گذاری در بورس نگاهی به وضعیت شرکت‌ها و ورود نقدینگی در آنها دارند، افزود: واکنش سهامداران نسبت به اخباری که از شرکت‌ها در بازار منتشر می‌شود، منطقی‌تر شده و دیگر به صورت هیجانی تصمیم به سرمایه‌گذاری در بورس نمی‌گیرند که همین باعث شده تا دیگر شاهد صف‌های خرید و فروش هیجانی در بازار نباشیم.

    این کارشناس بازار سرمایه به وجود وضعیت مساعد در بازار سهام برای سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: ارزش تحلیل در بازارهای سرمایه‌گذاری از جایگاه بالایی برخوردار است، زیرا در این صورت دیگر سهامداران چشم بسته اقدام به خرید و فروش سهام در بازار نمی‌کنند.

    وی با بیان اینکه هنوز ابهامات زیادی در بازار از نظر بودجه و نرخ خوراک وجود دارد که می‌تواند روند معاملات این بازار سهام را تحت تاثیر قرار دهد، بیان کرد: انتظار این است که مسوولان نگاهی را به سهامداران داشته باشند و بر اساس آن به برسی آینده بپردازند و سرمایه‌گذاری در این بازار انجام دهند.

    روند بازار سهام چگونه است؟

    جاویدی با اشاره به اینکه اکنون نگرش‌ها نسبت به بازار سهام بهتر شده و سهامداران به این موضوع آگاه هستند که نگاه دولت سیزدهم به بازار سهام مانند دولت قبل نگاه درآمدی نیست، گفت: بازار با ابهاماتی همراه است که به همین دلیل دیرتر از سایر بازارها به بازدهی رسیده و افزایش‌ها را داشته است.

    این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که بازار در وضعیت کلی روند مثبتی را در پیش بگیرد، گفت: در مجموع انتظار ما این است که بازار سهام در کوتاه‌مدت با نوسان همراه باشد، اما با ارائه گزارشات شرکت‌ها در بازار شاهد رشد سهام برخی از شرکت‌ها در بورس و تداوم رشد این بازار خواهیم بود.

    برچسب ها