عصر خودرو

غول های نفتی چین برای عقب نماندن از رقیبان اروپایی در بازار ایران به تکاپو افتادند

عصر بازار- شرکت های نفتی چینی در تلاش برای عقب نماندن از رقیبان اروپایی، از طریق فدراسیون صنعت نفت و پتروشیمی چین با وزارت نفت ایران مذاکره کردند.

غول های نفتی چین برای عقب نماندن از رقیبان اروپایی در بازار ایران به تکاپو افتادند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، تاکنون بیشتر همکاری های نفتی ایران و چین مربوط به بخش بالادستی صنعت نفت و اکتشاف و توسعه بوده است.
    اکنون شرکت «سی.ان.پی.سی» چین توسعه فاز اول میدان نفتی آزادگان شمالی و شرکت «سینوپک» نیز توسعه فاز اول میدان آزادگان جنوبی را بر عهده دارد.
    چند قرارداد دیگر نیز برای مشارکت چین در پارس جنوبی، آزادگان جنوبی و میدان های گازی خلیج فارس امضا شده بود که به نتیجه نرسید.
    مقام های وزارت نفت اعلام کرده اند هر شرکتی که در پساتحریم شرایط و امکانات بهتری را پیشنهاد کند، امکان مشارکت با ایران را دارد.
    شرکت های چینی تمایل دارند در پساتحریم و در برابر ورود شرکت های بزرگ اروپایی و آسیایی به صورت منسجم تر در ایران حضور داشته باشند و بر این اساس در قالب فدراسیون صنعت نفت و پتروشیمی چین (CPCIF) به مذاکره با ایران اقدام کرده اند.
    در همین پیوند «لی ران شنگ» نایب رئیس هیات مدیره فدراسیون صنعت نفت و پتروشیمی چین، با «امیرحسین زمانی نیا» معاون وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، دیدار و گفت و گو کرده است.
    «مسعود هاشمیان» قائم مقام معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی، پس از این دیدار گفت: در این فدراسیون شرکت هایی مانند سی.ان.پی.سی، ساینوپک، سینوک و چند شرکت پتروشیمیایی، نفتی و پالایشی حضور دارند و بیشتر فعالیت آن در بخش پتروشیمی است.
    قائم مقام معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی از علاقه مندی فدراسیون صنعت نفت و پتروشیمی چین (CPCIF) برای حضور در صنایع پایین دستی ایران خبر داد و گفت: این فدراسیون برای سرمایه گذاری در ایران مصمم است.
    وی افزود: شرکت های حاضر در این فدراسیون به سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی علاقمندند و برای سرمایه گذاری در این بخش مصممند.
    به گفته هاشمیان، قرار است مذاکرات تخصصی در این زمینه با هلدینگ خلیج فارس و بخش سرمایه گذاری شرکت ملی پتروشیمی انجام شود.
    قائم مقام معاون وزیر نفت گفت: چینی ها برای سرمایه گذاری در بخش پایین دستی به ایران می آیند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها