عصر خودرو

برنامه ریزی قشم برای رشد ۳۰ درصدی صادرات در سال اقتصاد مقاومتی

عصر بازار- مجری طرح های اقتصاد مقاومتی و مدیرکل برنامه ریزی و بودجه سازمان منطقه آزاد قشم پیش بینی کرد: صادرات قشم در سال جاری با ۳۰ درصد افزایش به رقم هفت میلیون و ۸۰۰ هزار دلار می رسد که گامی اساسی در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

برنامه ریزی قشم برای رشد ۳۰ درصدی صادرات در سال اقتصاد مقاومتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سعید بنی عامریان در نشست خبری با اصحاب رسانه قشم، افزود: افزایش 30 درصدی صادرات مجدد نیز از دیگر اولویت های سازمان منطقه آزاد قشم در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب است.
    وی ایجاد مراکز دانش بنیان، ورود و ارتقای دانش و فناوری های نوین به این منطقه را از دیگر اهداف سازمان منطقه آزاد قشم برای دست یافتن به اهداف اقتصاد مقاومتی دانست.
    مجری طرح های اقتصاد مقاومتی سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف، باید زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری همچون بندر، جاده، بزرگراه، خدمات آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت در قشم توسعه یابد.
    وی عدالت محوری، برون گرایی و گرایش به سمت شرکت های دانش بنیان، توسعه صادرات، انتقال فناوری، تامین نیازهای ضروری و منافع مالی از خارج از کشور را از جمله مولفه های هدف گذاری شده برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در این جزیره برشمرد.
    مدیرکل برنامه ریزی و بودجه سازمان منطقه آزاد قشم بر ایجاد مشوق های صادراتی در این منطقه تاکید و اضافه کرد: این سیاست می تواند به عنوان یک مزیت برتر، موجب تقویت صادرات شود.
    بنی عامریان با اشاره به وجود یگانه مرکز بین المللی رشد کشور در قشم، بیان کرد: برای افزایش تولید در شهرک های صنعتی جزیره، هسته های دانش بنیان را در این مرکز رشد به کار می گیریم.
    وی توسعه اسکله بهمن، تجهیز اسکله کاوه، تجهیز و تکمیل اسکله لافت، بهره برداری از مرحله چهارم بزرگراه درگهان - لافت، ارتقای نرم افزارهای گمرکی، ایجاد پنجره واحد با هدف شتاب گیری روند انجام امور اداری، آسان سازی فعالیت سرمایه گذاران و تخصیص 95 درصد از بودجه سازمان منطقه آزاد قشم برای پوشش هزینه های زیرساختی را از جمله برنامه های این سازمان برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این منطقه اعلام کرد.
    بنی عامریان تحکیم جایگاه قشم در حوزه نفت و گاز را فرصتی مناسب برای توسعه صادرات و ایجاد صنایع پایین دستی این حوزه به ویژه در بخش پتروشیمی و صنایع وابسته دانست و افزود: هم اینک آموزش فنی و حرفه ای برای 20 هزار هنرجو در زمینه های مورد نیاز این صنایع آغاز شده است تا در شروع به کار طرح های نفتی، از نیروی بومی متخصص و آموزش دیده در این حوزه ها بهره برد.
    وی کمبود فن آوری های نوین، مشکل تامین مواد اولیه، نوسان های نرخ ارز و کمبود سرمایه در گردش را مهمترین نیازهای واحدهای صنعتی قشم برشمرد و گفت: این جزیره با داشتن منابع نفت و گاز و قرار گرفتن در شاهراه حیاتی طلای سیاه، از جمله مناسب ترین مناطق کشور برای ایجاد صنایع سنگین نفت و گاز به شمار می رود و سهولت دسترسی به بازارهای آزاد بین المللی، ضرورت تقویت این حوزه را افزایش می دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها