عصر خودرو

دبیر انجمن کارخانه‌های قند و شکر با اشاره به افزایش عرضه در بورس کالا:

از طریق مکانیسم بازار، قیمت شکر را کنترل کردیم

عصر بازار- دبیر انجمن کارخانه‌های قند و شکر با اشاره به افزایش قیمت شکر در هفته‌ اخیر گفت: با افزایش عرضه شکر در بورس کالا از ۲ هزار تن به ۶ هزار تن قیمت این کالا امروز به ۲۳۰۰ تومان مصوب بازگشت.

از طریق مکانیسم بازار، قیمت شکر را کنترل کردیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بهمن دانایی در مورد قیمت عرضه شکر گفت: براساس مصوبه دولت قیمت عرضه شکر درب کارخانه 2300 تومان است.

    وی افزود: البته قیمت فروش شکر برای کارخانه‌ها  توسط دولت 2515 تومان مصوب شده که کارخانه‌ها شکر را با قیمت 2300 تومان عرضه می‌کنند و مابه التفاوت 215 تومانی آن را از دولت دریافت می‌کنند.

    دبیر انجمن کارخانه‌های قند و شکر با اشاره به افزایش شکر در هفته گذشته اظهار داشت: به علت حضور واسطه‌ها قیمت شکر در هفته‌ گذشته افزایش یافت.

    وی افزود: بر این اساس پس از عرضه شکر به قیمت مصوب 2300 تومان توسط کارخانه‌ها به مشتریان، واسطه‌ای دیگر برای خرید شکر به قیمت 2400 تا 2450 تومان از خریدار اول اقدام می‌کرد و با قیمت بیشتری هم شکر را به بازار عرضه می‌کرد.

    وی با بیان اینکه تنظیم بازار شکر تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی به انجمن کارخانه‌های قند و شکر واگذار شده است، تصریح کرد: بنابراین انجمن در راستای عمل به وظایف خود با اقداماتی سعی در کنترل قیمت شکر کرد و علیرغم اینکه قیمت شکر در هفته گذشته دچار نوسان شد امروز قیمت عرضه آن را درب کارخانه باز هم به 2300 تومان مصوب برگرداند.

    دانایی بیان داشت: بنابراین برای تنظیم بازار شکر انجمن با همکاری شرکت بازرگانی توسعه نیشکر در روزهای اخیر اقدام به عرضه بیشتر شکر در بورس کالا کرد و میزان عرضه این محصول را در بورس از 2 هزار تن معمول به 6 هزار تن در روز جاری رساند.

    وی با بیان اینکه عرضه کم شکر در بورس کالا منجر به افزایش قیمت می‌شد، گفت: با افزایش عرضه شکر در بورس امروز این کالا در بورس با قیمت 2300 تومان مصوب خریدار شد.

    دبیر انجمن کارخانه‌های قند و شکر بیان داشت: در راستای کنترل قیمت فردا هم با افزایش عرضه 2 هزار تن شکر در بورس کالا، میزان عرضه این محصول را به 8 هزار تن می‌رسانیم و در صورت لزوم مقدار عرضه در روزهای آتی باز هم افزایش می‌یابد.

    دانایی بیان داشت: در حال حاضر متقاضیان می‌توانند شکر را به غیر از بورس کالا، مانند گذشته از کارخانه‌ها با قیمت مصوب 2300 تومان خریداری کنند.

    دبیر انجمن صنایع قند و شکر با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا، تصریح کرد: تمام تعاونی‌های مصرف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند شکر را به صورت بسته‌بندی 900 گرمی و کیسه‌های 50 کیلویی در صورت مکاتبه با انجمن کارخانه‌های قند و شکر و یا شرکت بازرگانی توسعه نیشکر بدون واسطه خریداری کنند.

    وی افزود: سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده قیمت مصوب هر بسته شکر 900 گرمی را برای مصرف‌کننده 3200 تومان اعلام کرده است در حالی که انجمن کارخانه‌های قند و شکر قادر است در صورت تقاضای تعاونی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای خرید کالای مذکور این محصول را با قیمتی عرضه کند که در نهایت هر بسته 900 گرمی آن با قیمت 2600 تا 2750 تومان به دست مصرف‌کننده برسد.

    دانایی بیان داشت: برای تأمین مصرف شکر در سال جاری مجوز واردات 500 هزار تن شکر‌خام اخذ شده که مقدمات واردات بخشی از آن فراهم شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها