عصر خودرو

برنامه دولت برای رشد تولید کاغذ تحریر

عصر بازار- سخنگوی وزارت صمت می‌گوید: نیاز کشور به کاغذ تحریر، سالانه ۲۵۰ هزار تن است که ۴۵ هزار تن در داخل تولید می‌شود و با بهره برداری از ۲ واحد جدید تولید کاغذ تحریر، بخش زیادی از نیاز کشور تامین می‌شود.

برنامه دولت برای رشد تولید کاغذ تحریر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صداوسیما، در کشور 2 میلیون و 800 هزار تن برای تولید انواع کاغذ ظرفیت سازی شده که سهم کاغذ تحریر از این ظرفیت 140 هزار تن است.



    کارگر یک واحد تولیدی کاغذ می‌گوید: تولید و اقتصاد که رونق داشته باشد‏‏‎، امنیت شغلی داشته باشیم لذت میبریم و کار برای ما خستگی ندارد.

    کارگر دیگری می‌گوید: توانستیم بر دشواری‌هایی که در مسیر ما بود مانند تامین مواد اولیه غلبه بکنیم و تولیدمان را مستمر کنیم.

    روغنی رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ گفت: کشور همچنان به کاغذ نیازمند است به عبارتی ما باید ارز خارج کنیم و کاغذ وارد کنیم، اما این در صورتی است که ما توان تولید داریم اگر دولت حمایت بکند، پول الکی در اختیار دیگران قرار ندهد و شرایط رو برابر بکنه امکان تولید در کشور وجود دارد.

    نیک نژاد مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: برای هر یک کیلوگرم کاغذ، یک دلار ارز از کشور خارج می‌شود. ما توان این را داریم که 80 هزار تن تولید داشته باشیم به شرطی که ما را حمایت کنند.

    از سویی تولید کنندگان ایرانی در تلاش اند کاغذ ایرانی را روانه بازار کنند.

    اسماعیلی وزیر ارشاد: با افتخار می‌توانیم اعلام کنیم که بالای 70 تا 80 درصد کاغذ تحریر کشور با کاغذ تولید ایرانی در حال چاپ است.

    براساس گزارش خبرنگار صداوسیما؛ وزارت صمت نیز دلیل واردات کاغذ را کمبود تولید دانست.

    قالیباف سخنگوی وزارت صمت درخصوص واردات کاغذ تحریر گفت: ما تنها 45 هزار تن را در داخل تولید می‌کنیم و همانطور که گفته شد نیاز کشور 250 هزار تن است بنابر این وزارت صمت به عنوان متولی تنظیم بازار کاغذ، باید حتما با واردات بازار را تنظیم بکنند.

    این وزارتخانه همچنین بی نیازی از واردات کاغذ را منوط به راه اندازی دو واحد تولیدی جدید دانست.

    قالیباف سخنگوی وزارت صمت افزود: تلاش می‌کنیم که خیلی سریع به بهره برداری رسانده تا بخش زیادی از نیاز کشور را این دو واحد بتوانند برطرف بکنند.

    این در حالی است که در سند راهبردی صنعت کشور تا افق 1404 رسیدن به رتبه 32 در تولید کاغذ و مقوا برنامه ریزی شده است.

    موضوع تامین کاغذ تحریر را همچنان پیگیری خواهیم کرد.

    برچسب ها