عصر خودرو

آسیب بهره منفی در کشتیرانی جهانی

عصر بازار- مالک بزرگترین خط کشتیرانی دنیا میگوید: نرخ بهره منفی، صنعت کشتیرانی جهان را با تاخیر در رشد مواجه میکند.

آسیب بهره منفی در کشتیرانی جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بلومبرگ، نیل اسمدگار آندرسون، مدیر اجرایی شرکت مارسک در یک مصاحبه عنوان کرد: وضعیت کنونی سیاستهای پولی به این معناست که بانکها به راحتی میتوانند شرکتهای حمل و نقل دریایی ضعیف را روی آب معطل کنند و در نتیجه تقویت این صنعت به صورت کند پیش خواهد رفت.

    این جدیدترین نمونهای است که نشان میدهد چگونه نرخ بهره منفی، بازارها را منحرف و حتی به صورت بالقوه رشد را کم میکند . این سیاست در احیای تورم موفقیت کمی داشته است و این در حالی است که مدیران مالی در کشورهای دارای نرخ بهره منفی نسبت به خطر بروز حباب قیمت داراییها هشدار میدهند. با توجه به نتایج ناخواسته بالقوه از جمله کندی احیای حمل و نقل جهانی، کارآمدی این سیاست همچنان مورد تردید است.

    اندرسون گفت: "سیاستمداران اصلاحات مورد نیاز را ایجاد نمیکنند و حل مشکلات اقتصادی را به سیاستگذاران پولی واگذار میکنند. بسیاری از کشورها با مشکلات اقتصادی همچون سرمایهگذاری کم و سطح پایین رقابت مواجه هستند.

    همچنین وی اظهار کرد: در عرصه حمل و نقل تکیه بر تامین مالی اندک، تاثیرات منفی زیادی به وجود آورده است.

    در همین حال، به نظر میرسد برنامه محرک های مالی همچنان ادامه دارد. امروزه تعداد زیادی از بانکهای مرکزی از ژاپن تا سوئد در تلاش برای احیای وام دهی و افزایش نرخ رشد به نرخ بهره منفی پناه بردهاند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها