عصر خودرو

عربستان قیمت رسمی فروش نفت خود را افزایش داد

عصر بازار- شرکت ملی نفت عربستان، قیمت رسمی نفت فروشی خود را برای محموله‌هایی که برای ماه ژوئن بارگیری می‌شوند افزایش داد؛ اقدامی که به نوشته بلومبرگ، بیش از انتظار بازار بود اما با توجه به سابقه عربستان قابل قبول است.

عربستان قیمت رسمی فروش نفت خود را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، آرامکو، شرکت ملی نفت عربستان، قیمت رسمی نفت فروشی خود را برای محموله‌هایی که برای ماه ژوئن بارگیری می‌شوند افزایش داد. قیمت نفت سبک عرب 25 سنت نسبت به نفت پایه عمان- دبی افزایش یافت. این رقم 1.10 دلار بیش از تخفیف 85 سنتی برای محموله‌های ماه می است.

    این افزایش، بیشترین افزایش ماهانه از آوریل 2015 به شمار می‌رود و قیمت رسمی فروش نفت عربستان را به بالاترین رقم از سپتامبر گذشته رسانده است.

    این افزایش قیمت بیش از انتظار بازار بود اما در چارچوب اینکه عربستان چگونه قیمت رسمی نفت خود را تعیین می‌کند، قابل قبول است.

    با توجه به ساختار بازار عمان- دبی، جایی‌که قیمت نفت برای ماه‌های بعدی گران‌تر از تحویل فوری است، قیمت رسمی فروشی در واکنش به قیمت‌های بالاتر برای محموله‌هایی که دیرتر تحویل می‌شوند، افزایش خواهد یافت.

    افزایش تفاوت قیمت نفت برنت با پایه دبی، یک نشانه دیگر برای افزایش قیمت رسمی فروشی عربستان برای مشتریان آسیایی است که 60 درصد تولید نفت عربستان را دریافت می‌کنند.

    تفاوت قیمتی برنت با نشانگر غرب آسیا در 29 آوریل به 3.98 دلار در هر بشکه رسید که در نزدیکی زمانی بود که آرامکو در حال حساب قیمت نفت فروشی خود برای ماه ژوئن بود.

    در مجموع، درحالی‌که افزایش قیمت رسمی فروش نفت عربستان بیش از انتظار بازار است اما با توجه به سابقه و عمل آرامکو خارج از خط نیست اما این اقدام با توجه به چارچوب کنونی پویایی بازار نفت، به معنای یک تصمیم نادر نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها