عصر خودرو

نوسان قیمت ها بیشتر شد؛

دوراهی "دلار یا اونس" در مقابل معامله گران آتی سکه

عصر بازار- دیروز بازار نقدی و آتی سکه بورس کالای ایران شاهد نوسان قیمت ها بود، تا جایی که معامله گران برای خرید احتیاط می کردند؛ چرا که روند متغیر بهای ارز و اونس شرایط غیر قابل پیش بینی را برای این بازارها رقم زده بود.

دوراهی "دلار یا اونس" در مقابل معامله گران آتی سکه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز گذشته در معاملات آتی بورس کالای ایران از 5 سررسید فعال این بازار، چهار سررسید با روند نزولی و سررسید اردیبهشت با افزایش قیمت رو به رو شد.

    به این ترتیب سررسید اردیبهشت ماه با نرخ یک میلیون و 41 هزار تومان معامله شد و رشد 0/09 درصدی را تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل تیرماه با افت 0/09 درصدی به قیمت یک میلیون و 54 هزار تومان رسید. همچنین قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و 69 هزار تومان معامله شد و با افت 0/14 درصدی رو به رو شد. سکه تحویل آبان نیز با همین مقدار افت به قیمت یک میلیون و 83 هزار تومان به فروش رسید. در پایان نیز سررسید دی ماه با نرخ یک میلیون و 106 هزار تومان معامله شد و افت 0/24 درصدی را تجربه کرد.

    حجم معاملات قراردادهای آتی سکه در بورس کالای ایران دیروز (یکشنبه) به 3هزار و 877 قرارداد و ارزش 428 هزار و 79 میلیارد ریال رسید.

    از سویی در معاملات نقدی نیز طی روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی معاملات خود را با قیمت یک میلیون و 39 هزار تومان آغاز کرد که افزایش یک هزار تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه داشت. به گفته فعالان، روند متغیر سکه و دلار موجب افت و خیز قیمت ها شده بود.

    این در شرایطی است که دیروز در کنار سکه تمام، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر قیمت نسبت به روز شنبه به معاملات خود ادامه دادند، به طوری که نیم سکه با قیمت 533 هزار تومان و ربع سکه با قیمت 289 هزار تومان به فروش رسید. سکه یک گرمی نیز در محدوده 198 هزار تومانی خود باقی ماند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها