عصر خودرو

افزایش تراز تجاری ایران - بلاروس به ۲۵۰ میلیون دلار

عصر بازار- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از افزایش تراز تجاری ایران - بلاروس به ۲۵۰ میلیون دلار خبر داد.

افزایش تراز تجاری ایران - بلاروس به ۲۵۰ میلیون دلار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد محمدپورعمران با بیان اینکه همکاری ایران و بلاروس در زمینه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری افزایش یافته است، اظهار کرد: شرکت‌های ایرانی در بلاروس حدود 800 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کردند که بیشتر آن به مرکز لجستیک، دامپروری 10 هزار راسی، مجموعه خط مونتاژ خودروی سمند و مرکز خرید مربوط بوده است.

    وی تصریح کرد: بلاروس صادرکننده ماشین‌های معدنی از سوی شرکت باز و برخی از شرکت‌های خودروهای سنگین است. همچنین 15 درصد پتاس جهان را تولید می‌کند که در قالب صادرات پتاس و مشتقات آن بلاروس با ایران همکاری دارد.

    محمدپور با بیان اینکه نقشه راه توسعه روابط در کشور بلاروس طی سال گذشته با تراز تجاری 75 میلیون دلار بوده است، گفت: قرار است تا این میزان در دو سال آینده به 250 میلیون دلار برسد.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران طرح تولید ماشین‌آلات سنگین معدنی در ایران با همکاری بلاروس را از دیگر موارد توافق برشمرد و تصریح کرد: این عوامل می‌تواند ابعاد جدیدی به گسترش همکاری‌ها دهد.

    وی خاطرنشان کرد: همچنین افزایش صادرات کالاهای ایرانی به بلاروس یکی دیگر از طرح‌های مشترک میان دو کشور در مذاکرات بوده که زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند.

    محمدپور با اشاره به اینکه بلاروس عضو اتحادیه گمرکی اوراسیا است، اظهار کرد: بلاروس نیازمند محصولات کشاورزی به ویژه میوه و سبزیجات مازندران است و با توجه به شرایط آب و هوایی این استان، زمینه ارتباط تجار مازندرانی در زمینه صادرات به بلاروس فراهم می‌شود.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه کشور بلاروس به دنبال صادرات گوشت قرمز به ایران است گفت: با وجود اینکه زمینه مجوز گوشت قرمز از کشور بلاروس به ایران صادر نشده، آنها به شدت در تلاش هستند تا این اتفاق در ایران صورت بپذیرد.

    وی نقشه راه همکاری بین دو کشور، ایجاد تسهیلات برای شرکت‌های ایرانی در بلاروس و برقراری روابط بانکی با توجه به رفع تحریمها در هر دو کشور را از دیگر موارد پیش‌بینی شده در نقشه راه توسعه همکاری‌ها دانست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها