عصر خودرو

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با «عصر بازار» ؛

سود بورس بیشتر از سود بانکی

عصر بازار- بازار سهام در روز جاری به دلیل برخی شنیده ها از جمله کاهش نرخ سود سپرده بانکی به زیر ۱۷ درصد و افزایش سرمایه بانک ها رشد کرده است.

سود بورس بیشتر از سود بانکی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، سعید خدایی کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص روند معاملات و رشد روز جاری شاخص گفت: ابهام در بازار سهام و در سویی دیگر تغییرات کلی که در وضعیت اقتصادی رخ نداد باعث ریزش نماگر بورس طی چند وقت اخیر شد.

    وی خاطرنشان کرد: کلیت بورس طی چند وقت اخیر تحت تاثیر تحت تاثیر گروه خودرو به عنوان لیدر وارد مدار نزولی شد این در حالی است که از نظر تکنیکالی هم شاخص در فاز اصلاحی قرار داشت.

    سعید خدایی با اشاره به رشد نماگر بورس عنوان کرد: بازار سهام در روز جاری به دلیل برخی شنیده ها از جمله کاهش نرخ سود سپرده بانکی به زیر 17 درصد و افزایش سرمایه بانک ها رشد کرده است.

    این کارشناس ارشد بازار سرمایه تصریح کرد: در روند معاملات روز جاری تاکنون سهام مخابرات و بانکی ها بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص داشتند. این در حالی است که چشم انداز صنعت بانک نیز مثبت ارزیابی می شود.

    وی افزود: بازار سهام همچنان در انتظار اخبار مثبت از عملکرد شرکت ها است.

    این تحلیلگر بازار سرمایه بیان کرد: با نزدیکی به گزارش های 3 ماهه و فصل مجامع شرکت ها، بازار در روندی محتاطانه حرکت خواهد کرد.

    سعید خدایی اذعان داشت: در صورتی که شاهد گزارش مثبت شرکت ها و کاهش نرخ سود سپرده بانکی باشیم به طور قطع با حرکت نقدینگی به این بازار، سهامداران و شرکت ها منتفع خواهند شد.

    این کارشناس ارشد بازار سرمایه اظهار داشت: انتظار این که گزارش های 3 ماهه سال جاری نسبت به گزارش های مشابه سال گذشته بهتر باشد در اکثر صنایع وجود دارد.

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی و اصلاح قیمتی صورت گرفته، برخی از سهم ها در بازار ارزنده شده اند و سهامداران باید با تحلیل، دید میان مدت و بلند مدت اقدام به سرمایه گذاری کنند چرا که مسلما سود بورس در سال جاری نسبت به سود بانک بیشتر خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها