عصر خودرو

نمایش ضعیف بورس‌های آسیا همزمان با درخشش طلای سیاه

عصر بازار- بازارهای آسیایی در نخستین روز معاملات هفته در بحبوحه صعود قیمتهای جهانی نفت عمدتا با کاهش روبرو شدند.

نمایش ضعیف بورس‌های آسیا همزمان با درخشش طلای سیاه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن در معاملات روز دوشنبه 0.2 درصد کاهش پیدا کرد و در پایین‌ترین سطح چهار هفته گذشته ایستاد.

    شاخص نیک‌کی 225 ژاپن 0.5 درصد افزایش یافت و به 16187.21 واحد ایستاد. شاخص اس اند پی/ای اس ایکس 200 استرالیا 0.1 درصد بالا رفت و به 5294.90 واحد رسید در حالیکه هانگ سنگ هنگ کنگ با 0.5 درصد رشد، در 20217.08 واحد قرار گرفت و شانگهای کامپوزیت در سرزمین اصلی چین 2.2 درصد ریزش کرد و به 2848.16 واحد رسید. شاخص کسپی کره جنوبی در نخستین روز معاملات پس از تعطیلات عمومی روزهای پنج شنبه و جمعه، 0.53 درصد اُفت کرد. بازارها در تایوان، نیوزیلند و اندونزی هم به سطح پایین‌تری سقوط کردند.

    در وال استریت شاخصهای سهام روز جمعه در سطح بالاتری ایستاد اما پس از سه روز اُفت، برای کل هفته کاهش ثبت کردند. شاخص داوجونز اینداستریال اوریج 0.5 درصد افزایش یافت و در 17740.63 واحد بسته شد. استاندارد اند پورز 500 با 0.3 درصد افزایش، به 2057.14 واحد رسید در حالیکه نزدک کامپوزیت با 0.4 درصد افزایش، در 4736.16 واحد بسته شد.

    سرمایه گذاران در نخستین روز معاملات هفته آمار ضعیف تجارت چین که روز گذشته منتشر شد را هضم کردند و همچنان دورنمای افزایش نرخهای بهره آمریکا پس از گزارش اشتغال ماهانه اخیر که ضعیفتر از حد مطلوب بود و کمترین رشد مشاغل در هفت ماه گذشته را نشان داد را مورد ارزیابی قرار دادند.

    همچنین گزارش بانک مرکزی ژاپن که روز دوشنبه منتشر شد نشان داد که سیاستگذاران این کشور بر این نکته که اقتصاد رو به بهبود است توافق دارند، اما بعضی از آنها نسبت به ضعیف‌تر شدن اعتماد مصرفی هشدار داده و درباره کارآمدی نرخهای بهره منفی ابراز تردید کرده اند.

    بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، اُفت تجارت چین نشانه ضعف تقاضای داخلی و جهانی با وجود اقدامات محرک اقتصادی پکن است. صادرات چین در آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.8 درصد و میزان واردات این کشور 10.9 درصد کاهش پیدا کرد. میزان صادرات چین از ابتدای امسال تاکنون 7.7 درصد کاهش داشته با اینهمه در مقایسه با کاهش 9.6 درصدی مارس بهبود نشان می‌دهد.

    آمار اشتغال مایوس کننده آمریکا این احتمال را تقویت کرد که بانک مرکزی این کشور برای مدت طولانی‌تر نرخهای بهره را پایین نگه می‌دارد. اقتصاد این کشور 160 هزار شغل در آوریل ایجاد کرد که کمتر از رقم 200 هزار شغل مورد پیش بینی بود. نرخ بیکاری هم در پنج درصد ثابت ماند با اینهمه گزارش مذکور احتمال افزایش نرخها در نشست ماه آینده بانک مرکزی را ضعیف‌تر کرد.

    بهای معاملات نفت خام آمریکا در معاملات الکترونیکی بازار بورس کالای نیویورک 81 سنت افزایش یافت و به 45.47 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام آمریکا روز جمعه با 34 سنت افزایش در 44.66 دلار بسته شد بهای نفت برنت که قیمت پایه معاملات بین المللی است در بازار لندن 65 سنت افزایش یافت و در 46.02 دلار ایستاد. نفت برنت روز جمعه با 23 سنت افزایش، روی 45.24 دلار ایستاد.

    بهای معاملات نفت روز جمعه از ضعیف شدن ارزش دلار مورد حمایت قرار گرفتند و روز جاری با گسترش آتش سوزی کانادا که نگرانیها نسبت به مختل شدن عرضه را افزایش داد و همچنین اقدام غیرمنتظره عربستان در تغییر وزیر نفت به سطح بالاتری صعود کرد.

    دلار از 107.11 ین در معاملات روز جمعه به 107.39 ین افزایش یافت در حالیکه یورو تغییر چندانی نداشت و 1.1410 دلار معامله شد. ضعیف‌تر شدن ین به نفع تولیدکنندگان ژاپنی است، زیرا محصولات آنها را برای خریداران خارجی ارزان‌تر کرده و ارزش سهامشان را بهبود می‌دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها