عصر خودرو

تاثیر وزیر جدید نفت عربستان بر قیمت جهانی نفت

آیا نفت گران تر می شود؟

عصر بازار- خالد الفالح وزیر نفت جدید عربستان گفته است تسیاست های عربستان در تولید نفت تغییر نخواهد کرد.

آیا نفت گران تر می شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، رویترز می نویسد: قیمت نفت پس از قطع عرضه کانادا در پی آتش سوزیی که نیمی از ظرفیت های نفت های شنی این کشور را از بین برد، حدود 2 درصد در معاملات اول هفته روز دوشنبه افزایش یافت.

    علاوه بر اتش سوزی در کانادا،اقتصاددان ها در حال بررسی خبری هستندکه در روز شنبه منتشر شد؛ خالد الفالح جایگزین علی النعیمی وزیرنفت  عربستان که حدود 20 سال برای این کشور خدمت کرده بود، شد. النعیمی 80 ساله، در طول دو دهه یعنی از 1995 با نفوذترین فرد در عرصه انرژی جهان بود و می‌توانست بازار نفت را  با یک کلمه به تحرک وادار کند، اما تاثیر و نفوذ او به شدت در دوران پادشاه سلمان کم شده بود .حالا تحلیل ها نشان می دهد که الفالح  توجه و اثر گذاری بیشتری به  قیمت نفت خواهد داشت.

    کارشناسان معتقدند که محمد بن سلمان با تغییر دادن نام  وزارت نفت به وزارت انرژی، صنایع و منابع طبیعی یا تغییرهای دیگری که در وزارتخانه های دیگر ایجاد کرده در حال برنامه‌ریزی برای یک بازسازی عظیم در دولت و اقتصاد عربستان است .

    الفالح در روز شنبه گفت که بزرگترین صادرکننده نفت جهان به میزان تولید خود پایبند خواهد بود و تغییری در سیاست های نفتی خود نمی دهد .

    روز یک شنبه همچنین قیمت نفت  وست تگزاس اینترمدییت امریکا با افزایش 1.05 دلاری و 2.3 درصد افزایش به بشکه ای 45.71 دلار رسید. قیمت نفت برنت نیز با افزایش 85 سنتی یا 1.9 درصدی به قیمت 46.48 دلار رسید.

    کارشناسان می گویند آتش سوزی کانادا تاثیر عمده ای بر 3 میلیون و  500 هزار بشکه نفتی که هر روز کانادا به امریکا صادر می کند، می گذارد.با این حال  افزایش قیمت تا حدود 80 دلار پیش بینی نمی شود ،ولی آنها دستیابی بازار به قیمت نفت  50 دلار را قابل دسترسی می دانند.

    قیت نفت خام پس از کاهش بی سابقه اش در 12 سال گذشنه که به 27 دلار رسید،در یک ماه گذشته 75 درصد افزایش یافته است.با این حال   هنوز عرضه نفت در جهان به میزان زیادی است  و حدود 1 میلیون 500 هزرا بشکه در روز بیش از تقاضا نفت به بازار عرضه می شود.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها