عصر خودرو

مثلث تحلیل طلا، دلار و نفت در روز آغاز بازار جهانی

عصر بازار- تحلیل تکنیکال نفت، طلا و دلار احتمال می دهد که قیمت این کالا ها در کوتاه مدت و میان مدت رشد محسوس داشته باشد.

مثلث تحلیل طلا، دلار و نفت در روز آغاز بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» تحلیل تکنیکال نفت، طلا و دلار در آغاز بازار های جهانی حکایت از رشد قیمت این کالا ها در کوتاه مدت و میان مدت دارد.

    تحلیل تکنیکال نفت وست تگزاس اینتر مدیت (WTI) :

    نگاه الیوتی به نمودار هفتگی نفت نشان می دهد که قیمت این کالا یک سیکل پنج موجی نزولی در محدوده 26 دلار را به اتمام رسانده و در انتهای این سیکل نزولی با شکل گیری واگرایی مثبت بین نمودار قیمت و نوسان نمای میانگین متحرک همگرایی/واگرایی، شاهد رشد قیمت نفت خواهیم بود. همچنین نمودار قیمت در انتهای این ساختار الیوتی الگوی پر قدرت وولفی (Wolfe Wave) را شکل داده و مشاهده می شود با ورود قیمت به منطقه Sweet Zone معامله گران و خریداران قدرتمند با افزایش تقاضا باعث رشد قیمت شده اند و توانستند قیمت را تا محدوده 47 دلار رشد دهند.انتظار می رود قیمت این طلای سیاه در بازه زمانی اواسط مهر ماه تا اواخر آبان ماه برای تکمیل الگوی وولفی، بتواند تا محدوده قیمتی 65 دلار رشد کند.

     

    تحلیل تکنیکال طلای جهانی (GOLD) :

    با بررسی نمودار طلای جهانی در تایم روزانه شاهد حرکت قیمت درون کانالی نزولی بودیم که این کانال در آخرین حرکت صعودی طلا در محدوده 1220 دلار در هر اونس شکسته شد و روند نزولی 3 ساله این فلز گرانبهاء به اتمام رسید. بنابراین می توان ادعا کرد که فاز حرکتی این فلز تغییر کرده است. بعد از شکست سقف این کانال نزولی شاهد رشد قیمت تا محدوده 1285 دلار بودیم و پس از آن برگشت قیمت به سطح شکسته شده (بازگشت به کانال شکسته شده) مشاهده شد. پس از آن قیمت با واکنشی مناسب به این سطح مجددا به مدار رشد بازگشت.

    در تصویر تحلیل مشاهده می شود که با رسم خط ترند داخلی (خط سبز رنگ) شاهد واکنش های بسیار مناسبی به عنوان حمایت و مقاومت هستیم و انتظار می رود در صورتی که قیمت در کوتاه مدت روند اصلاحی به خود بگیرد سطح قیمتی 1220-1230 دلار این خط به عنوان یک سطح حمایتی بسیار قوی عمل کند و می تواند مانع از اصلاح بیشتر قیمت شود.بنابراین انتظار می رود که در میان مدت طلا تا محدوده 1380 دلار صعود نماید.

    تحلیل تکنیکال دلار-ریال :

    بررسی الیوتی نمودار قیمت دلار نشان می دهد که قیمت یک سیکل پنج موجی نزولی از محدوده 3740 تا 3400 تومان را تکمیل کرده و با رسیدن به این محدوده و تشکیل واگرایی مثبت معمولی شاهد هستیم که قیمت در قالب موج 1orA تا سطح قیمتی 3500 تومان رشد کرده است. به نظر می رسد دلار در گام اصلاحی 2orB قرار گرفته است. با توجه به روند کند و فرسایشی موج اصلاحی، انتظار داریم قیمت این ارز آماده رشدی برای موج صعودی 3orC با هدف قیمتی 3530 تومان شود.

     

    * نوید اختری زاده، مدرس و تحلیلگر کارگزاری بانک صنعت و معدن

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها