عصر خودرو

جانشین رئیس اتاق بازرگانی پاکستان

چرخ‌های صنعت ما به گاز ایران نیاز دارد

عصر بازار- جانشین رئیس اتاق بازرگانی پاکستان گفت: بازرگانان ایران و پاکستان باید با استفاده از ظرفیت‌های دو کشور برای گسترش حجم مبادلات تجاری تلاش کنند.

چرخ‌های صنعت ما به گاز ایران نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، «ظفر بختاوری» جانشین رئیس اتاق بازرگانی پاکستان  اظهار داشت: بازرگانان ایران و پاکستان باید با استفاده از ظرفیت‌های دو کشور برای گسترش حجم مبادلات تجاری تلاش کنند.

    بختاوری که یک تاجر سرشناس در پاکستان است و بارها به عنوان رئیس اتاق بازرگانی انتخاب شده افزود: ایران یک بازار خوب برای محصولات پاکستانی است و در قبال تولیدات ایران نیز بازار خوبی در پاکستان دارد.

    ظفر بختاوری گفت: برنج پاکستانی مشتریان زیادی در ایران دارد و در قبال فرش ایران به سبب جنس خوب و بادوام بودن از بازار خوبی در پاکستان برخوردار است علاوه بر آن محصولات پلاستیکی این کشور هم جایگاه خوبی در بازار دارد.

    وی افزود: سنگ مرمر ایران و محصولات پزشکی این کشور در پاکستان طرفداران زیادی دارد بنابراین باید حجم واردات این محصولات را افزایش داد.

    بختاوری تأکید کرد: قراردادهای بازرگانی زیادی بین ایران و پاکستان امضا شده اما زمان آن رسیده که بازرگانان دو کشور سعی کنند این تفاهم‌نامه‌ها به مرحله اجرا برسد و حجم تجارت بین دو کشور افزایش پیدا کند.

    ظفر بختاوری اظهار داشت: مردم و دولت‌های ایران و پاکستان خواهان افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور هستند و این کار نیاز به عزم جدی تجار دارد.

    وی با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات پاکستان و ایران برای اجرای پروژه خط لوله صلح گفت: احداث این خط لوله تأثیر زیادی بر گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور دارد.

    بختاوری ابراز امیدواری کرد که بعد از تعیین شرایط جدید خط لوله صلح به زودی به مرحله اجرا برسد.

    ظفر بختاوری تأکید کرد: برای به حرکت درآوردن چرخ‌های صنعت پاکستان ناگزیر به دریافت گاز از ایران هستیم و تأمین انرژی کارخانه‌ها به منزله تولید و صادرات بیشتر و سود بیشتر خواهد بود.

    وی افزود: خط لوله صلح فقط یک خط لوله انتقال گاز نیست بلکه پیام‌آور صلح در منطقه است و تأثیر عمیقی روی روابط سیاسی کشورهای همسایه به ویژه ایران و پاکستان دارد.

    بختاوری خاطر نشان کرد: بازرگانان پاکستان و ایران باید با درک شرایط موجود برای برطرف کردن موانع گسترش روابط تجاری بین دو کشور تلاش کنند زیرا این مسئولیت فقط به عهده دولت‌ها نیست و همه باید با هم مشارکت داشته باشند.

    چندی پیش خرم دستگیر‌خان وزیر تجارت پاکستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر تفتان 2 گذرگاه مرزی دیگر بین پاکستان و ایران بازگشایی خواهد شد.

    بازرگانان پاکستانی ضمن استقبال از افزایش گذرگاه‌های مرزی برای افزایش حجم تجارت بین دو کشور ابراز امیدواری کردند.

    حجم مبادلات تجاری پاکستان و ایران در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار بوده که قرار است به پنج برابر افزایش یابد.

    ایران و پاکستان دارای روابط اقتصادی و تجاری مشترکی با یکدیگر بودند و از جمله این موارد می توان به احداث خط لوله صلح برای صدور گاز ایران از طریق پاکستان به هند، ارتباط محلی و صیادی از طریق خلیج گواتر و عضویت هر دو کشور در سازمان همکاری شانگهای در سال 2004 اشاره کرد.

    یکی از اقداماتی که به تازگی در دستور کار دو کشور قرار گرفته است؛ مبادلات در حوزه انرژی است و به گفته یک مقام رسمی وزارت آب و برق پاکستان؛ قرارداد واردات یکصد مگاوات برق از ایران برای بندر گوادر در جنوب غربی پاکستان در مرحله نهایی قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها