عصر خودرو

دوگانه ایمیدرو در سال ۹۵ افتتاح می شود

۱.۸ میلیارد دلار طرح اختصاصی و ۵۰۹ میلیون دلار طرح مشترک

عصر بازار- ارزش طرح هایی که ایمیدرو در سال ۹۵ راه اندازی می کند به ۱.۸ میلیارد دلار می رسد اما ۵۰۹ میلیون دلار نیز طرح مشترک با شرکت های خصوصی است که در برنامه راه اندازی قرار دارند.

۱.۸ میلیارد دلار طرح اختصاصی و ۵۰۹ میلیون دلار طرح مشترک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، این سازمان در سال جاری 14 طرح برای راه اندازی پیش رو دارد که طرح نخست، به آنتیموان سفید آبه در استان سیستان و بلوچستان تعلق داشت که هفته گذشته وارد مدار تولید شد.  دیگر طرح هایی که سال جاری به بهره برداری می رسند شامل پایلوت تیتانیوم کهنوج ، احیاء پنج طرح فولاد استانی (چهارمحال و بختیاری، شادگان، میانه، نی ریز و سبزوار)، زغالشویی سوادکوه، مخزن و آب و برق نفلین سینیت، در بخش زیرساخت نیز سه پروژه در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان و شش پروژه در منطقه صنایع انرژی بر لامرد، 12 پروژه راه و یک پروژه برق هستند.
    علاوه بر این 5 طرح مشترک ایمیدرو با شرکت های خصوصی نیز در برنامه افتتاح قرار دارد که از ازرشی معادل 509 میلیون دلار برخوردار است. این پروژه ها گندله سازی مبارکه (سنگان)، بلوک 4 زغالسنگ پروده 4، کنسانتره توسعه ملی (سنگان)، پرعیارسازی سنگ آهن (جلال آباد) و نیروگاه 235 مگاواتی اکسین در خوزستان را شامل می شود.
    تنفیذ 1.7 میلیارد دلار طرح
    این سازمان در کنار برنامه راه اندازی طرح های جدید، برنامه تنفیذ قراردادهای سرمایه گذاری با پیمانکاران را نیز پیش رو دارد که از ارزش 1.7 میلیاد دلاری برخوردارند. قرارداد طرح هایی که در سال 95 به پیمانکار تنفیذ می شود شامل زرشوران 2، تیتانیوم کهنوج ( کنسانتره و سرباره)، زغال سنگ کردآباد، پایلوت عناصر نادر خاکی ، آلومینیوم جاجرم، نیروگاه آلومینیوم جنوب، سرب و روی مهدی آباد و سه پروژه در بخش زیرساخت منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد است.
    طرح های 93 و 94
    همچنین ارزش طرح های راه اندازی شده ایمیدرو در سال های 93 و 94 در مجموع به بیش از 640 میلیون دلار رسید. از کل طرح های راه اندازی شده، چهار طرح به ارزش  419 میلیون دلار مربوط به سال 93 و شش طرح به ارزش 220 میلیون دلار مربوط به سال 94 بود.
    طرح های راه اندازی شده در سال 93 شامل زرشوران ، سیمان ونزوئلا، میله گذاری المهدی و طرح زیربناها( جاده و خطوط انتقال) بود. در سال 94 نیز طرح های کک نفتی، فاز 2 اسکله بندرعباس، پتاس خور و بیابانک، قطران زرند، طرح زیربناها ( جاده و خطوط انتقال برای معادن) و همچنین دو طرح کنسانتره مس راه اندازی شدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها