عصر خودرو

مقامات اوپک:

تغییر وزیر نفت عربستان فریز نفتی را منتفی کرد

عصر بازار- مقامات اوپک گفتند انتصاب خالد الفالح به عنوان وزیر نفت جدید عربستان، موجب شده تا حمایت عربستان از کاهش تولید و افزایش قیمت نفت به گزینه ای غیرمحتمل تبدیل شود.

تغییر وزیر نفت عربستان فریز نفتی را منتفی کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مقامات اوپک گفتند، برکناری علی النعیمی، از سمت وزارت نفت عربستان، کنترل سیاست نفتی عربستان را در اختیار محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد قرار داده و احتمال توافق بر سر فریز نفتی در نشست ماه آینده اوپک را کاهش داده است.

    محمد بن سلمان، فرزند پادشاه عربستان، موضعی سرسختانه در خصوص سیست نفتی عربستان اتخاذ کرده و بر استراتژی ریاض مبنی بر حفظ تولید بالای نفت در مواجهه با افت قیمت ها تاکید کرده است.

    مقامات اوپک گفتند، انتصاب خالد الفالح به عنوان وزیر نفت جدید عربستان، موجب شده تا حمایت عربستان از تغییر سیاست تولید اوپک به گزینه ای غیرمحتمل تبدیل شود.

    با این حال، نشست 2 ژوئن اوپک جلسه ای طولانی و پر چالش خواهد بود. برخی از اعضا خواهان فریز تولید سازمان هستند، در حالی که ایران، به عنوان رقیب منطقه ای عربستان قصد دارد حالا که تحریم ها برداشته شده، تولید خود را افزایش دهد.

    جان هال، رئیس موسسه آلفا انرژی و تحلیلگر مسائل اوپک می گوید: «نعیمی اوپک را می شناسد و اوپک هم او را می شناسد و هرگونه تغییری موجب بروز مشکلی دیگر برای وزرای اوپک خواهد شد... فهمیدن مسیر جدید وزیر جدید نفت عربستان، زمان خواهد برد.»

    آقای فالح یک مدیر نفتی با تجربه است که سال ها شرکت نفتی سعودی آرامکو را مدیریت کرده، اما تاکنون در نشست های اوپک شرکت نداشته و رابطه طولانی ای که نعیمی با دیگر کشورهای عضو اوپک داشت را ندارد.

    فالح باید افزایش رقابت با ایران در بازار نفت را مدیریت کند.  ایران که از تحریم های غرب رها شده، تلاش هایی را برای باز پس گیری سهم خود از بازار از عربستان و دیگر کشورها در زمینه نفت خام و فرآورده های نفتی آغاز کرده است.

    یاسر الگویندی، تحلیلگر نفتی در موسسه مشورتی مدلی گلوبال ادوایزرز گفت: «آنچه ما می دانیم این است که عربستان برای تقویت قیمت ها به صورت یکجانبه تولید خود را کاهش نخواهد داد. ما همچنین می دانیم که آنها تمام درخواست های مشتریان را برآورده خواهند کرد. این یکی از اصول رفتار سعودی ها برای مدتی طولانی بوده است.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها