عصر خودرو

دانمارک چه پتانسیل‌هایی برای تجار ایرانی دارد؟

عصر بازار- تجارت ایران و دانمارک در یک دهه اخیر تقریبا آرام و کم‌نوسان بوده است.

دانمارک چه پتانسیل‌هایی برای تجار ایرانی دارد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، اخیرا حسن قشقاوی، معاون امور کنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از کشور در سفری به دانمارک با نائب رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد. در جریان این دیدار قشقاوی پیشنهاد تشکیل گروه دوستی پارلمانی را به این کشور ارائه داد. آن طور که ایسنا گزارش داده، کریستین سن، نائب رئیس پارلمان دانمارک نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت توسعه روابط تجاری به عنوان پلی برای گسترش ارتباطات میان دوکشور ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک رئیس کمیته سیاست خارجی پارلمان دانمارک به ایران سفر کند.

    کشور دانمارک با جمعیتی بیشتر از 5.5 میلیون نفر ، دارای دولت رفاه است و از کشورهای با کمترین فساد اقتصادی در جهان شناخته می‌شود. همچنین در این کشور مصرف سرانه گوشت بسیار بالاست و گفته می‌شود دانمارکی‌ها با مصرف سرانه 145.9 کیلوگرم گوشت در سال 2002، بیشترین مصرف گوشت در بین مردم جهان را داشته‌اند. میزان رضایتمندی از زندگی نیز در مردم این کشور بسیار بالاست. البته این کشور در سال‌های اخیر دچار بحران اقتصادی و کسری بودجه شده است. به طور کلی اقتصاد دانمارک اقتصادی آزاد و باز است و تجارت خارجی خصوصا با کشورهای اروپایی جایگاه خاصی در آن دارد.

     اما وضعیت تجارت این کشور با ایران چطور است؟ این دو کشور بیشتر چه کالاهایی مبادله می‌کنند؟ در یک دهه اخیر روند مبادلات تجاری ایران و دانمارک چگونه بوده است؟

    آمارهای رسمی گمرک ایران نشان می‌دهد ارزش مبادلات تجاری ایران و دانمارک در یک دهه اخیر نوسان زیادی نداشته است. ایران در سال 85 معادل 9 میلیون و 400 هزار دلار کالا به دانمارک صادر کرده و از این کشور معادل 106 میلیون و 400 هزار دلار کالا وارد کرده است. در سال 94 نیز ارزش کل صادرات ایران به دانمارک معادل 10 میلیون و 200 هزار دلار و ارزش کل واردات ایران از این کشور معادل 185 میلیون و 500 هزار دلار است.

     شکل زیر بر اساس آمارهای رسمی گمرک ایران از تجارت با دانمارک تهیه شده است.

    ایران و دانمارک چه کالاهایی مبادله می‌کنند؟
    به گزارش اقتصادنیوز، انواع خرما، انواع کف‌پوش، «ماشین‌های بسته‌بندی و لفاف کردن کالا»، «چوبک‌های متراکم‌شده»، «گبه»، «در، چارچوب، دوره و آستانه در از چوب» و «کتاب، بروشور، جزوه و مطبوعات» اقلام عمده صادراتی ایران به کشور دانمارک هستند. اقلام عمده وارداتی ایران از این کشور نیز عبارتند از: «داروهای هورمون‌دار»، «آنزیم‌ها»، «امولسیفایر»، «سمعک»، «انسولین»، «تخم چغندر قند» و «ماشین‌آلات و دستگاه‌ها برای آماده کردن گوشت یا پرندگان خانگی».

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو