عصر خودرو

قیمت نفت ۲ درصد افزایش یافت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در معاملات امروز با ۸۵ سنت، معادل ۱.۹ درصد افزایش به ۴۶ دلار و ۲۲ سنت رسید.

قیمت نفت ۲ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که کاهش عرضه نفت در آخر هفته گذشته به دلیل وقوع آتش سوزی گسترده در آلبرتای کانادا ادامه یافت، قیمت نفت امروز در معاملات اولیه آسیایی حدود 2 درصد افزایش داشت. آتش سوزی موجب تعطیلی نیمی از ظرفیت گسترده شن های نفتی کانادا شده است.

    تحلیلگران همچنین در حال بررسی خبرهای آخر هفته درباره تغییر وزیر نفت عربستان و برکناری علی النعیمی هستند. خالد الفالح، وزیر انرژی جدید عربستان معتقد به اصلاحات و قیمت های پایین نفت است.

    الفالح روز یکشنبه گفت، بزرگترین صادر کننده نفت جهان متعهد به تامین تقاضا است و سیاست های نفتی با ثبات خود را ادامه خواهد داد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا روز یکشنبه در بازار نیویورک با یک دلار و 5 سنت، معادل 2.3 درصد افزایش به 45 دلار و 71 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در بالاترین رقم به 45 دلار و 94 سنت رسید.

    قیمت نفت برنت هم پس از اوج گیری تا رقم 46 دلار و 48 سنت، با 85 سنت، معادل 1.9 درصد افزایش به 46 دلار و 22 سنت رسید.

    کارل لری، مدیر توسعه تجارت نفت و گاز در موسسه براست اند سالیوان گفت: «من مطمئن نیستم که قیمت نفت به 80 دلار برگردد، اما قیمت 50 دلار و بالاتر از آن محتمل به نظر می رسد.»

    قیمت نفت از زمان رسیدن به پایین ترین رقم 12 سال اخیر یعنی حدود 27 دلار در سه ماهه نخست سال، به دلیل کاهش تولید آمریکا، محدودیت های غیرمنتظره عرضه در لیبی و سایر کشورها و تضعیف ارزش دلار حدود 75 درصد افزایش یافته است.

    اما با این وجود، مازاد عرضه همچنان در بازار وجود دارد و بر اساس برآوردها روزانه حدود 1.5 میلیون بشکه عرضه بیش از تقاضا در بازار دیده می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها