عصر خودرو

مدیرکل بنادرخوزستان:

مذاکرات اولیه برای حمل محصولات پتروشیمی موردنیاز کشورلهستان انجام شد

عصر بازار- مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:مذاکرات اولیه برای حمل و نقل محصولات تولیدی پتروشیمی مورد نیاز هیات تجاری لهستانی از طریق بنادرخوزستان انجام شد اما میزان سرمایه گذاری آن ها هنوز به صورت کامل مشخص نشده است.

مذاکرات اولیه برای حمل محصولات پتروشیمی موردنیاز کشورلهستان انجام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سعدالله عبدالهی روز یکشنبه در حاشیه بازدید هیات تجاری لهستانی از منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر و تاسیسات دریانوردی بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: هیات لهستانی علاقه مند است تا محصولات تولیدی پتروشیمی در بندرامام خمینی (ره) را خریداری و با محصولاتی که در کشور خود تولید می کنند یک سرمایه گذاری مشترک را ایجاد کنند.
    وی افزود: این محصولات باید از طریق امکاناتی که ما در بندر امام خمینی( ره ) در اختیار داریم بارگیری و حمل شود که در این زمینه مذاکرات اولیه انجام شده است.
    مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ادامه داد: وجود پتانسیل های قوی در منطقه ویژه پتروشیمی و منطقه بندر امام خمینی(ره) برای لهستانی ها شگفت آور بود چرا که آن ها معتقدند که صنایع پتروشیمی درعمق خاک آن ها قرار دارد درحالی که در خوزستان این صنعت در کنار دریا قرار دارد و حمل و نقل آن آسان تر است.
    وی بیان کرد: میزان سرمایه گذاری این کشور در خوزستان به صورت کامل مشخص نشده است و پس از جلسات تخصصی و تعاملات بیشتر نوع سرمایه گذاری و میزان آن نیز بیشتر مشخص می شود.
    عبدالهی بیان کرد: تاکنون در تجارت دریایی و بندری هیچگونه محدودیتی وجود نداشته و شرایط حمل و نقل در بنادر استان نیز با روند مطلوبی پیش می رود.
    وی ادامه داد: همچنین در زمینه ایجاد تسهیل تجارت بین فعالان حوزه حمل و نقل دریایی کشورمان و سایر کشورها در سال جدید اقدامات خوبی صورت گرفته است.
    مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: گرایش دولت همواره به سمت حمایت از تولیدات داخلی درجهت توسعه صادرات بوده و به همین دلیل نیز تا اندازه ای تعرفه محصولات وارداتی افزایش یافته و آماری که در زمینه صنایع همجوار در اختیار داریم ، رشد 18 درصدی حمل و نقل در صنایع پتروشیمی و محصولات صنایع همجوار را نشان می دهد.
    یک هیات تجاری 30 نفره از لهستان در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و حمل و نقل روز یکشنبه از ظرفیت های منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر و تاسیسات دریانوردی بندرامام خمینی(ره) در جنوب خوزستان دیدن کرده و برای تعاملات تجاری بیشتر نیز با اعضای اتاق بازرگانی اهواز نشستی تخصصی را در هتل پارس اهواز برگزار کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها