عصر خودرو

ایجاد صندوق‌های چند کالایی در گرو توسعه گواهی‌های سپرده

عصر بازار- معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس گفت: در صورت توسعه گواهی‌های سپرده کالایی، از سمت سازمان بورس امکان اینکه صندوق‌ها بتوانند بر روی کالا‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند، وجود دارد و از این موضوع استقبال می‌کنیم.

ایجاد صندوق‌های چند کالایی در گرو توسعه گواهی‌های سپرده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، آقای علیرضا ناصرپور در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون صندوق‌های چند کالایی در بورس کالا وجود نداشته است؟ گفت: صندوق‌های کالایی بر روی گواهی سپرده کالایی شکل می‌گیرند، اما این که چرا تاکنون صندوق‌های چند کالایی نداشه‌ایم یکی از دلایل آن این بود که در واقع کالایی به غیر از سکه طلا نبود، اما خوشبختانه با توجه به اتفاقات جدید و آمدن گواهی سپرده شمش طلا و نفت و در ادامه گواهی سپرده بر روی کالا‌های دیگر، اگر گواهی سپرده‌های دیگری شکل بگیرد می‌تواند کمک به حرکت به سوی صندوق‌های چند کالایی کند.

    او در ادامه افزود: در صورت توسعه گواهی سپرده کالایی، از سمت سازمان بورس امکان اینکه صندوق‌ها بتوانند بر روی کالا‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند، وجود دارد و از این موضوع استقبال می‌کنیم.

    ناصرپور گفت: هر چقدر پرتفوی سرمایه‌گذاری صندوق‌ها بر روی کالا‌های مختلف توزیع شود با توجه به اینکه کالا‌های مختلف ریسک مختلف دارند، مورد استقبال سازمان بورس قرار می‌گیرد و این امکان فراهم می‌شود.

    برچسب ها