عصر خودرو

چین سهم اوراق بهادار آمریکا از دارایی‌های خود را کاهش داد

عصر بازار- چین در بحبوحه تهدید فزاینده تحریم‌های اقتصادی از سوی واشنگتن به کاهش سهم اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا از دارایی‌هایی خود ادامه داد.

چین سهم اوراق بهادار آمریکا از دارایی‌های خود را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بر اساس داده‌هایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه منتشر کرد، چین در بحبوحه تهدید فزاینده تحریم‌های اقتصادی از سوی واشنگتن به کاهش سهم اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا از دارایی‌هایی خود ادامه داد.

    این ارقام نشان می‌دهد که دارایی‌های پکن از اوراق قرضه آمریکا کاهش یافته و از 867.1 میلیارد دلار در ماه دسامبر به 859.4 میلیارد دلار در ژانویه رسیده است.

    این کاهش در ژانویه بیش از دو برابر کاهش 3.1 میلیارد دلاری در ماه قبل از آن بود، هرچند کمتر از کاهش 7.8 میلیارد دلاری در نوامبر محسوب می‌شود.

    چین دومین دارنده خارجی اوراق قرضه دولت ایالات متحده است، اما دارایی های خود را برای شش ماه متوالی کاهش داده است و این رقم در آوریل 2022 به زیر مرز نمادین 1 تریلیون دلار رسید.

    به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، این کاهش در بحبوحه تلاش‌های پکن برای تنوع بخشیدن به سبد دارایی خود و کاهش وابستگی به دلار آمریکا و در عین حال ترویج استفاده بین‌المللی از یوان چین در بحبوحه تهدید تحریم‌ها صورت می‌گیرد.

    ژانگ مینگ، معاون بخش بین‌المللی مالی در مؤسسه مالی و بانکداری در این باره گفت: چین در 10 سال گذشته دارایی‌های خود را 34.1 درصد کاهش داده است که شامل کاهش 16.6 درصد در سال 2022 بر اساس داده‌های ایالات متحده است.

    برچسب ها