عصر خودرو

منابع هندی خبر دادند

تاسیس دفتر شرکت ملی نفت ایران در بمبئی هند

عصر بازار- منابع هندی اعلام کردند دولت هند اجازه داده است شرکت ملی نفت ایران برای تاسیس دفتر، ملکی را در بمبئی خریداری کند.

تاسیس دفتر شرکت ملی نفت ایران در بمبئی هند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، دولت هند که مایل به تحکیم روابط با ایران است به شرکت ملی نفت ایران اجازه داده دفتری در بمبئی خریداری کند و در حال بررسی درخواست های سه بانک ایرانی برای گشایش شعبی در هند است.

    با لغو تحریم های غرب، اقتصادهای بزرگ نظیر چین و کره در حال ورود به ایران هستند. ایران پس از روسیه دومین ذخایر بزرگ گازی جهان را در اختیار دارد. هند نیز برای اینکه از قافله عقب نماند، علاقمند به افزایش همکاری ها با ایران است که زمانی دومین تامین کننده نفت دهلی نو محسوب می شد. بر این اساس احتمالا نارندرا مودی، نخست وزیر هند در آینده نزدیک برای تقویت روابط به تهران سفر خواهد کرد.

    یک مقام وزارت دارایی هند گفت: «مجوز لازم برای خرید ملکی برای دفتر شرکت ملی نفت ایران صادر شده است.»

    پالایشگاه های هندی به دنبال افزایش میزان خرید نفت از شرکت ملی نفت ایران به 20 میلیون تن در سال جاری هستند و ایجاد دفتر دائمی این شرکت در هند به گسترش تجارت بین دو کشور کمک خواهد کرد.

    ایران همچنین به دنبال مجوز گشایش شعب 3 بانک ایرانی در هند است.

    این مقام هندی افزود: «بانک پاسارگاد و بانک پارسیان می خواهند دفاتری را در هند باز کنند، در حالی که بانک سامان هم علاقمند به گشایش شعبه ای در هند است... درخواست بانک های ایرانی از سوی مقامات مربوطه از جمله رزرو بانک هند بررسی شده است.»

    وزارت دارایی هند در سال 2012 به دلایل امنیتی و اتهامات پولشویی از اعطای گشایش شعبه به بانک پارسیان خودداری کرده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها