عصر خودرو

عرضه های اولیه ۱۴۰۱ فرابورس در ایستگاه شانزدهم

«بکابل» در آخرین سه شنبه سال به فرابورس آمد

عصر بازار- در آخرین سه شنبه سال ۱۴۰۱ بازار دوم فرابورس میزبان عرضه اولیه سهام شرکت سیم و کابل ابهر بود. به این ترتیب که امروز ۸ درصد از سهام «بکابل» روی میز فروش فرابورس گذاشته شد که پس از رقابت سرمایه گذاران واجد شرایط، در قیمت ۱۸ هزار و ۹۶۵ ریال به فروش رسید.

«بکابل» در آخرین سه شنبه سال به فرابورس آمد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، امروز سه‌شنبه بیست و سوم اسفند ماه ، بازار دوم فرابورس ایران میزبان عرضه 81 میلیون 900 هزار سهم شرکت سیم و کابل ابهر در نماد «بکابل» بود که پس از رقابت معامله‌گران، این نماد با قیمت کشف شده 18هزار و 965 ریال روی تابلو این بازار نشست.

    گفتنی است با شروع دوره سفارش‌گیری در ساعت 09:15 تا 11:15 تعداد 55 صندوق سرمایه‌گذاری سهامی در عرضه به روش حراج 8 درصد از کل سهام «بکابل» شرکت کردند و بعد از رقابت در بازه قیمتی 7 هزار ریال تا 27هزار و 100 ریال، تعداد 47 صندوق موفق به خریداری سهام شرکت سیم و کابل ابهر شدند.

    سرمایه‌گذاران واجد شرایط در عرضه روز جاری حداکثر مجاز به خرید 2میلیون و 700 هزار سهم بودند.

    کمترین قیمت وارد شده از سوی معامله‌گرانی که موفق به خرید سهام «بکابل» شدند 17 هزار و 230 ریال و و بیشترین قیمتی که از سوی این صندوق‌ها وارد سامانه معاملات شد 27 هزار و 100ریال بود.

    گفتنی است بکابل اسفند ماه سال 1399 در فرابورس پذیرش شده و آذرماه سال 1400 در گروه ماشین آلات و دستگاه های برقی به عنوان دویست و شصت و نهمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های فرابورس درج شده بود.

    شایان ذکر است صندوق سرمایه گذاری تاک دانا عهده‌دار رکن بازارگردان این نماد است. همچنین شرکت تولیدی گرانول قزوین و تعدادی از سهامداران حقیقی عهده دار رکن متعهد عرضه بودند.

    گروه خدمات بازار سرمایه مفید نیز در جایگاه متعهد خرید قرار داشت.

    از ابتدای امسال سهام 15 شرکت در فرابورس عرضه اولیه شده و امروز سهام «بکابل» عنوان شانزدهمین عرضه اولیه فرابورس را به خود اختصاص داد.

    بدین ترتیب سال 1401 در فرابورس شاهد عرضه اولیه سهام شرکت‌های حمل‌ونقل ترکیبی مواد معدنی گهر ترابر سیرجان، فروسیلیسم خمین، داروسازی دانا، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، فرانسوز یزد، تپسی، فولاد شاهرود، صنایع گلدیران، پخش رازی، اقتصاد شهر طوبی، سوژمیران، فرو آلیاژ ایران، کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان، سرمایه‌گذاری مسکن جنوب، گروه انتخاب الکترونیک آرمان و سیم و کابل ابهر بوده‌ایم.

    برچسب ها