عصر خودرو

سه شنبه ۲۳ اسفند؛

بازگشت شاخص بورس به مدار صعود

عصر بازار- شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۲۳ اسفندماه) با یک هزار و ۳۶۴ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۷۸۲ هزار واحدی ایستاد.

بازگشت شاخص بورس به مدار صعود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با یک هزار و 930 واحد افزایش به 541 هزار و 35 واحد و شاخص قیمت با یک هزار و 142 واحد رشد به 320 هزار و 170 واحد رسید.

    امروز در معاملات بورس تهران، بیش از 11 میلیارد و 43 میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش 82 هزار و 809 میلیارد ریال معامله شد.

    همچنین شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با 964 واحد، مخابرات ایران (اخابر) با 755 واحد، گروه مپنا (رمپنا) با 305 واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با 300 واحد، ذوب آهن اصفهان (ذوب) با 235 واحد و زامیاد (خزامیا) با 137 واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

    در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با 524 واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با 464 واحد، پتروشیمی خارک (شخارک) با 315 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با 301 واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با 262 واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با 217 واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

    بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان اردستان (اردستان)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سیمان آبیک (سآبیک)، ایران خودرو (خودرو)، انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) و پارس فولاد سبزوار (فسبزوار) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

    گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و 608 میلیون برگه سهم به ارزش 6 هزار و 172 میلیارد ریال دادوستد شد.

    آخرین وضعیت شاخص فرابورس

    شاخص فرابورس نیز امروز بیش از یک واحد افزایش داشت و به 22 هزار و 708 واحد رسید.

    در این بازار بیش از 10 میلیارد و 485 میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از 499 هزار و 402 نوبت بود.

    صنایع گلدیران (گلدیرا)،‌ تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بانک دی (دی)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، فرابورس ایران (فرابورس)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) و پویا زرکان آق دره (فزر) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

    همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، کلر پارس (کلر)، بیمه کوثر (کوثر)، صنعتی مینو (غصینو)، توکاریل (توریل) و پلیمر آریا ساسول (آریا) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

    برچسب ها