عصر خودرو

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

تفاهمات بسیار خوب عملیاتی در سفر به عراق حاصل شد

عصر بازار- سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تفاهم های بسیار خوب عملیاتی برای رفع موانع فعالیت های تجار و سرمایه گذاران ایرانی و عراقی در سفر به عراق حاصل شد.

تفاهمات بسیار خوب عملیاتی در سفر به عراق حاصل شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق 5 زیرمجموعه کمیته های اقتصادی در رابطه با رفع موانع تجارت و نیز سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی ایرانی و همچنین تجار عراقی تشکیل شد و بحمدالله تفاهمات بسیار خوب عملیاتی برای رفع این موانع صورت گرفت هم در حوزه نیرو اعم از پروژه های آب و برق، هم در حوزه های مربوط به صنعت و معدن؛ به طور مشخص سه شهرک صنعتی در نقاط مرزی مشترک مرزی ایران و عراق.

    خاندوزی ادامه داد: همچنین در استفاده از ظرفیت خوب ترانزیت، حل مشکل راه آهن شلمچه-بصره که سال ها نیمه تمام باقی مانده بود، با اهنمام خوب طرفین تعیین تکلیف شد و امیدواریم که در روزهای آینده به مراحل پایانی کار برسد و با بودجه ای که توسط دولت عراق تخصسص یافته، ما در همین سال پیش رو شاهد پیشرفت بخش اعظم این پروژه هم خواهیم بود.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی: تفاهمات بسیار خوب عملیاتی در سفر به عراق حاصل شد

    وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: بعد از کمیسیون مشترک، نشست بسیار مفید و سازنده ای با نخست وزیر محترم عراق داشتیم که برخی از مباحث مورد تاکید آقای السودانی قرار گرفت که امیدواریم دولتمردان عراق با جدیت بیشتر، آن موانع را هم مرتفع کنند.

    سید احسان خاندوزی افزود: در نشست با فعالان ایرانی حاضر در بازارهای عراق اعم از سرمایه گذاران، پیمانکاران حوزه های فنی و مهندسی که جزو نقاط برجسته انتقال دانش و تکنولوژی ایران در پروژه های سرمایه گذاری عراق هستند، شرکت کردیم.

    خاندوزی تاکید کرد: این فعالان نیز با موانعی روبرو هستند که بنا شد برخی از آنها را با وزیر بازرگانی عراق (اثیر سلمان داوود) به عنوان رئیس کمیسیون مشترک طرف عراقی ما، مطرح کنیم. بخشی از موانع نیز به همکاری نهادهای داخلی در حوزه های بانکی، بانک مرکزی و مالیاتی و.. نیاز داشت که ان شاء الله ما آن پیگیری ها را هم به محض بازگشت به کشور انجام خواهیم داد تا سفرای اقتصادی ما در کشور عراق به صورت روانتر و با موانع کمتر و آسان تر، فعالیت های اقتصادی خود را به سرانجام برسانند.

    پیش تر وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: افزایش 20 درصدی تجارت ایران و عراق در 11 ماه گذشته و رفت و آمد بیش از 7 میلیون نفر مسافر و زائر نشانه‌هایی از توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی دو کشور است.

    خاندوزی تاکید کرد: دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم و سیاست دولت آقای «محمد السودانی» نخست‌وزیر دولت عراق اشتراکات زیادی دارد؛ بر این اساس امیدواریم گام‌هایی که در گذشته باید برداشته می‌شد با سرعت بیشتر و زمان کوتاه‌تر برداشته شود.

    وزیر اقتصاد و دارایی شب دوشنبه 22 اسفند پس از پایان نشست دو روزه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق، در سفارتخانه کشورمان در بغداد با شرکت‌ها و شخصیت‌های بخش خصوصی فعال در عراق دیدار و گفتگو کرد و در جریان فعالیت‌ها و مشکلات آنان قرار گرفت.

    برچسب ها