عصر خودرو

نقش افتتاح پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی در حل چالش ناترازی گاز

عصر بازار- عضو کمیسیون انرژی مجلس افتتاح پالایشگاه فاز ۱۴ میدان مشترک پارس جنوبی ازسوی شرکت ملی نفت ایران را نماد توانایی ایرانی آن هم در شرایط تحریمی و باوجود تمامی محدودیت‌ها دانست و گفت: افتتاح ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی نماد اعتماد به نخبگان است.

نقش افتتاح پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی در حل چالش ناترازی گاز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی با ظرفیت روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شهری (متان)، 75 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد و همچنین سالانه یک میلیون تن گاز مایع (ال‌.پی‌.جی) و یک میلیون تن اتان به‌منظور تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی با توان و ظرفیت داخلی منتج به نتیجه شده است که به طور قطع نقش بسزایی در رشد صنعت نفت و گاز کشور ایفا خواهد کرد.

    نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی حل چالش ناترازی گازی، افزایش صادرات محصولات گازی، صادرات دانش فنی و تکنولوژی و رسیدن به خودکفایی را نمونه‌ای از دستاوردهای حاصل از افتتاح فاز 14 پارس جنوبی برشمرد و ادامه داد: نکته حائزاهمیت دیگر سود سرمایه‌گذاری در این پروژه است، حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه 2.7 میلیارد دلار اعلام شده که بنا به ارزیابی‌ها صورت گرفته در یک سال آینده بازگشت سرمایه محقق خواهد شد.

    وی افزود: فاز 14 پارس جنوبی را همچنین باید نماد توانایی و غرور ایرانی دانست که در شرایط تحریم و باوجود تمامی محدودیت‌ها به بهره‌برداری رسیده است. بدون شک ادامه اجرای چنین پروژه‌هایی به مهارت افزایی متخصصان ایرانی کمک و آن‌ها را آماده می‌کند که در خارج از مرزها نیز چنین پروژه‌هایی را اجرایی کنند.

    اتکا به توانمندی ایرانی

    رحیمی مظفری اتکا به توان داخلی را از دیگر شاخصه‌های ارزشمند اجرای پروژه فاز 14 پارس جنوبی برشمرد و بیان کرد: شرکت ملی نفت ایران با حمایت و اعتماد به مجموعه شرکت‌ها و متخصصان داخلی نمایشی از توانمندی در حوزه تولید گاز را رقم زده که مصداق کامل تحقق شعار "ما می‌توانیم" است.

    به گفته این نماینده مجلس، افتتاح پالایشگاه فاز 14 همچنین نشانگر بلوغ و تعالی پیمانکاران و سازندگان داخلی کشور به شمار می‌آید.

    وی توانمندی‌های شرکت ملی نفت ایران در حوزه نفت و گاز را روزافزون و قابل توجه خواند و اضافه کرد: شرایط حال حاضر بیانگر این است که روز به روز این توانمندی‌ها ارتقا پیدا می‌کند و صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با روندی رو به رشد مشغول به فعالیت خواهند بود.

    نماد اعتماد به نخبگان

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نکته حائزاهمیت دیگر که افتتاح فاز 14 به‌عنوان ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی به ما یادآوری می‌کند این است که با اعتماد به نخبگان و سرمایه داخلی می‌توان چالش‌های موجود در کشور را مرتفع ساخت؛ مسئله‌ای که اگر با جدیت و اهتمام در بخش‌های دیگر صنعتی دنبال شود؛ به طور قطع سبب رشد سرمایه‌گذاری و شکوفایی تولید در کشور خواهد شد.

    برچسب ها