عصر خودرو

سازمان حمایت اعلام کرد

برخورد قاطع با احتکارکنندگان تایر در کشور

عصر بازار- به دنبال اعلام مغایرت گزارش شده از فعالیت برخی توزیع‌کنندگان و گزارش‌های واصله به سازمان حمایت مبنی بر برخی کمبودها و افزایش قیمت‌ها در سطح عرضه تایر، این سازمان از فعال بودن طرح مبارزه با احتکار و اختفا تایر خودرو توسط سازمان حمایت و اداره‌های کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سراسر کشور خبر داده است.

برخورد قاطع با احتکارکنندگان تایر در کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا،  برخی گزارش‌ها و بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که توزیع‌کنندگان تایر در مورد پلتفرم معرفی شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت که در آن متقاضیان تایر می‌توانند فروشگاه‌های عرضه کننده تایر با  قیمت مصوب دولتی را شناسایی کنند، همکاری لازم را نمی‌کنند.

    این پلتفرم با آدرس Tire.iraninanasnaf.ir با هدف افزایش نظارت و شفافیت توزیع و فروش لاستیک سواری با کمک سازمان اصناف است. همچنین نظارت می‌شود که تایر با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار به فروش برسد.

    به دنبال برخی عدم همکاری‌ها، سازمان حمایت مصرف کنندگان از اجرای طرح مبارزه با احتکار و اختفا تایر خودرو توسط سازمان حمایت و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سراسر کشور خبر داده است.

    طبق اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و ضرورت توزیع مکفی تایر خودرو و گزارش‌های واصله مبنی بر برخی کمبودها و افزایش قیمت‌ها در سطح عرضه، موضوع در دستور کار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرار گرفت.

    سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بررسی فعالیت انبارها، مراکز نگهداری و عوامل توزیع عمده تایر خودروی تولید داخل، از طریق سامانه های جامع تجارت و انبارها، مغایرت ها و تخلفات را شناسایی و به ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها جهت برخورد قانونی از حیث احتکار و اختفا اعلام کرده است.

    در همین راستا و با همکاری بازرسان دفتر صنعت، معدن و تجارت استان تهران، در تعدادی از انبارهای حومه تهران که صاحبان کالا با احتکار و اختفا اقدام به نگهداری این کالا و امتناع از عرضه به قصد گرانفروشی کرده بودند، در دو روز گذشته تعداد 160 هزار حلقه لاستیک خودرو کشف شده است. این اقلام پس از صدور رای توسط مرجع ذی‌صلاح از طریق شبکه منتخب و اصناف بین مردم توزیع خواهد شد.

    بر این اساس طرح مبارزه با احتکار و اختفا تایر خودرو توسط سازمان حمایت و ادارات کل صنعت معدن و تجارت استان‌ها در سراسر کشور در حال اجرا است و با همکاری واحدهای تولیدی، عوامل توزیع عمده و واحدهای صنفی، آرامش به بازار باز خواهد گشت.

    برچسب ها