عصر خودرو

کرباسیان خبر داد:

فعال شدن۳۰ طرح راکد معدنی

عصر بازار: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی دو سال گذشته تعداد ۳۰ طرح راکد معادن و صنایع معدنی کشور به ارزش ۴۱۲ میلیون دلار فعال شد.

فعال شدن۳۰ طرح راکد معدنی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، مهدی کرباسیان افزود: ایمیدرو به منظور تکمیل و اجرای طرح‌های معدنی و صنایع مربوطه ظرف کمتر از دو سال گذشته یکهزار و 634 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد.

    رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان آنکه رقم مزبور از ابتدای دولت یازدهم تا انتهای سال 93 جذب و سرمایه‌گذاری شده است، یکی از موثرترین اقدامات ایمیدرو را استفاده از توان شرکت‌های بخش خصوصی متناسب با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست.

    او بهره‌برداری از مجتمع طلای زرشوران (آذربایجان غربی - تکاب) و سیمان ونزوئلا را به عنوان مهمترین طرح‌های اجرایی در دوره یادشده عنوان کرد.

    کرباسیان گفت: مشکلات مدیریتی، کمبود منابع مالی و چالش‌های گشایش ال.سی از مهمترین دلایل تاخیر در اجرای پروژه‌ها طی دو سال گذشته بود.

    او خطاب به مدیران شرکت‌ها و واحدهای تحت پوشش سازمان ایمیدرو، اظهار داشت: هزینه‌ها را بیش از پیش کنترل کنند تا از مخارج غیرضروری یا غیراولویت‌دار جلوگیری شود.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام از اولویت بالاتری برای انجام هزینه‌ها برخوردارند.

    رییس هیات عامل ایمیدرو یادآور شد: منابعی همچون سهام، فروش محصولات، طلب‌های گذشته و حق انتفاع از معادن که پیشتر بخشی از نیازهای مالی ایمیدرو را تامین می‌کرد، در سال جاری به سبب رکود جهانی و مسائل داخلی محدودیت داشت.

    کرباسیان اجرای طرح اکتشاف 200 هزار کیلومتر از مساحت کشور را که از زمستان 92 آغاز شده حرکتی زیربنایی در بخش معادن دانست و گفت: وجود مشکلات متعددی طی دو سال گذشته، مانع از اجرای این طرح بزرگ نشد و اکنون با سرعت قابل توجهی در حال اجرا است.

    او افزود: امسال براساس پیش‌بینی‌ها نزدیک به 10 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که افتتاح بخش آهن اسفنجی هفت طرح فولاد استانی از جمله این برنامه است.

    برچسب ها