عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه به «عصربازار» خبر داد؛

سکون پرتفوها بورس را منفی می کند

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه، مسکوت شدن سبد سهام در فصل مجامع و کاهش میزان معاملات را عامل اصلی منفی شدن بورس عنوان کرد.

سکون پرتفوها بورس را منفی می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»،  با آغاز فصل مجامع شرکت های بورسی، سهام و شاخص های تالار شیشه ای به روال سال های گذشته قرمزپوش شدند. این موضوع هر چند به عنوان یک روال همیشگی در میان سهامداران و فعالان بازار سرمایه شناخته می شود، اما تحت تاثیر عوامل دیگر نیز تکانه های مثبت یا منفی دارد.

    آنچه مشخص است، آغاز فصل مجامع سال 95 در بورس شیب ملایم نزولی داشته است. در همین رابطه، پیمان حدادی، مدیرتحلیل کارگزاری صباجهاد در گفت و گو با پایگاه خبری «عصربازار» گفت: ماه ها از زمان برداشته شدن عملیاتی تحریم ها گذشته است، اما گشایشی در عمل دیده نشده است. این موضوع باعث دلسردی فعالان بازار می شود، زیرا پیش بینی می شد که برداشته شدن تحریم ها و آغاز دوران فعالیت باز اقتصادی، به پیشرفت صنایع بورسی کمک کند. در حالی که این روزها، گشایش بازارهای بین المللی به تعویق افتاده و از خوشبینی فعالان بازار سرمایه کاسته است.

    او افزود: موضوع دیگری که این روزها از رشد بازار جلوگیری می کند، نزدیک شدن به مجامع شرکت هاست. در زمان نزدیک شدن به مجامع، بسیاری از سهامداران، سبد سهام خود را مسکوت می گذارند تا با آن سهام به مجمع بروند. این موضوع باعث می شود که حجم معاملات کم شود که به تبع آن باعث کاهش قیمت در گذر زمان می شود.

    این کارشناس بازارسرمایه در ادامه اظهار کرد: البته باید توجه داشت که انتظار فعالان بازار برای گزارش های سه ماهه شرکت ها خیلی خوشبینانه

    نیست. در واقع به جز صنایعی مانند صنایع فلزی و معدنی، تعدیل مثبت و سودسازی از سایر گزارش های مالی مورد انتظار نیست.

    حدادی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع مورد توجه دیگر، بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی هاست که به دلیل مشمولیت مالیاتی، مانند سنوات گذشته به افزایش سرمایه منجر به رشد سهام نمی شود. به همین علت مانند سال های  پیش جو افزایشی قیمت سهم ها به دلیل تجدید ارزیابی دارایی ها وجود ندارد.

    مدیرتحلیل کارگزاری صباجهاد همچین تاثیر آگاهانه و نااگاهانه بازار از گروه خودرویی را عامل دیگری برای منفی شدن بازار دانست. به گفته اغلب اخبار مربوط به این گروه رنگ شایعه دارند، به همین دلیل باعث حرکت نزولی می شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها