عصر خودرو

رئیس کل سازمان توسعه تجارت خارجی مالزی خبر داد

برقراری تجارت ترجیحی میان ایران و مالزی

عصر بازار- رئیس کل سازمان توسعه تجارت خارجی مالزی گفت: به منظور توسعه روابط میان ایران و مالزی موافقت‌نامه تجاری و تجارت ترجیحی منعقد خواهد شد و ما از عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی WTO حمایت می کنیم.

برقراری تجارت ترجیحی میان ایران و مالزی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، داتو دزولکفیلی با هدف بررسی راهکارهای توسعه همکاری‌ها از منطقه آزادانزلی بازدید کرد و با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری مالزی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های این منطقه برای صادرات محصولات این کشور به کشورهای حاشیه خزر گفت‌وگو کرد.

    مسرور - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی - در این دیدار با بیان اینکه این سازمان تنها منطقه آزاد در شمال ایران است، به بیان توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و ویژگی‌های متمایز این منطقه پرداخت و اظهار کرد: دولت و بخش خصوصی مالزی می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های مجتمع بندری کاسپین، علاوه بر بهره‌گیری از مزایا و معافیت‌های قانونی منطقه آزاد انزلی، از فرصت‌های ناشی از ترانزیت کالا از طریق کریدور شمال - جنوب که این منطقه در آن مسیر قرار دارد نیز متنفع شوند.

    رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به این نکته که شرکت‌های کشور مالزی می‌توانند با مشارکت 100 درصد مالزیایی در یک روز کاری اقدام به ثبت شرکت در این منطقه کنند، خاطرنشان کرد: با عنایت به مبادلات قابل توجه مالزی با کشورهای حاشیه دریای خزر می‌توانیم یک کریدور برای ترانزیت کالاهای صادراتی و وارداتی شما و این کشورها ایجاد کنیم و از سوی دیگر از همکاری دو جانیه در بخش صنایع‌های تک با سرمایه‌گذاری شرکت‌های مالزی برای صادرات به کشورهای منطقه استقبال می‌کنیم.

    مسرور به تشریح کریدور شمال جنوب و مزایای آن برای تجار مالزیایی در مراودات اقتصادی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپا پرداخت و افزود: منطقه آزاد انزلی با هدف توسعه روابط ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده و تکمیل تمامی زیرساخت‌های لازم برای بهره‌گیری از کریدور شمال - جنوب نیز در همین راستا در حال پیگیری است.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خواستار بهره‌گیری بازرگانان کشور مالزی از ظرفیت‌های بنادر این منطقه شد و گفت: سازمان منطقه آزاد انزلی در حال پیگیری انعقاد تفاهم نامه همکاری با مناطق آزاد کشورهای حاشیه دریای خزر است تا براساس آن تجارت ترجیحی میان این کشورها برقرار شود و از سوی دیگر در آینده نیز شاهد کاهش تعرفه‌های صنعتی و کشاورزی با روسیه خواهیم بود، موضوعاتی که به نفع فعالین اقتصادی مالزی در تجارت با کشورهای این منطقه، است.

    داتو دزولکفیلی - رئیس کل سازمان توسعه تجارت خارجی کشور مالزی - در این دیدار با اشاره به سوابق تاریخی روابط دو کشور، بررسی مسیرهای جدید ارتقای سطح روابط فی مابین را دلیل اصلی بازدید خود از منطقه آزاد انزلی اعلام کرد و افزود: با عنایت به موقعیت استراتژیک منطقه آزاد انزلی، این منطقه از اهمیت بالایی برای مالزی در حوزه‌های ترانزیتی و نفت و گاز دریای خزر نیز برخوردار است.

    رییس کل سازمان توسعه تجارت مالزی کریدور نوستراک را ظرفیت مناسبی برای انتقال کالا از آسیای جنوب شرقی به اروپا دانست و تاکید کرد: جلسه امروز آغازی است برای توسعه روابط دو کشور در منطقه آزاد انزلی و این منطقه اقدامات وسیعی برای توسعه زیرساخت‌های انجام داده است که در صورت تکمیل این زیرساخت‌ها با استفاده از کریدور نوستراک زمان و هزینه انتقال کالا کاهش می‌یابد.

    وی با تصریح بر اینکه آمادگی داریم برای توسعه مبادلات تجاری، دفتر نمایندگی خود را در منطقه آزاد انزلی تاسیس کنیم، اضافه کرد: با توجه به مزایا و معافیت‌های موجود برای سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه آزاد انزلی، خواستار بهره‌گیری از این موارد صادرات محصولات خود به کشورهای حاشیه خزر هستیم و تمایل شرکت‌های مالزیایی برای حضور در این منطقه نیز در همین راستا است.

    رئیس کل سازمان توسعه تجارت خارجی کشور مالزی پیشنهاد همکاری در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های مشترک را مطرح کرد و افزود: به منظور توسعه روابط میان ایران و مالزی موافقتنامه تجاری و تجارت ترجیحی منعقد خواهد شد و ما از عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی (WTO) حمایت می کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها