عصر خودرو

افزایش ۱۶ درصدی حجم معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت

عصر بازار- حجم معاملات بورس در هفته گذشته ۱۶ درصد افزایش یافت و صنعت خودرو و ساخت قطعات هم ۴۲ درصد از حجم معاملات را به خود اختصاص داد.

افزایش ۱۶ درصدی حجم معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بر اساس گزارش منتشر شده توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس، بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، در هفته منتهی به پانزدهم اردیبهشت ماه جاری نشان می دهد حجم و ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران نسبت به هفته قبل به ترتیب 16 و 28 درصد افزایش پیدا کرده و در این میان صنعت خودرو و ساخت قطعات 42 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داده است.
    بر اساس این گزارش؛ شاخص کل و شاخص قیمت (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته 0.5 درصد کاهش و شاخص کل (هم وزن) 0.9 درصد افزایش داشته است.
    همچنین در این مدت شاخص فرابورس ایران  0.5 درصد کاهش و قیمت سکه بهار آزادی 0.5 درصد، قیمت دلار مبادله ای 0.1 درصد و قیمت یورو مبادله ای 1.7 درصد افزایش داشته است.
    افزون بر این؛ صنعت "محصولات کاغذی" با بازدهی 22.9 درصد، در صدر صنایع بورسی در هفته ای که گذشت قرار گرفت و صنعت "ابزارپزشکی، اپتیکی و اندازه‌گیری" با افت 8.5 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکتها نیز "رینگ ‌سازی ‌مشهد" با رشد 33.1 درصد و "سایپا آذین‌" با افت 13.1 درصدی به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشته اند.
    ارزش خالص دارایی(NAV) تمامی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران نیز هفته گذشته کاهش پیدا کرد و در این میان صندوق سپهر اندیشه نوین با 0.5 درصد کاهش، کمترین افت را داشت و در میان این نهادهای مالی از نظر تغییرات قیمت، صندوق پاداش سهامداری توسعه با رشد 0.04 درصدی بیشترین افزایش قیمت را از آن خود کرده است و سه صندوق دیگر با کاهش قیمت مواجه بوده اند.
    همچنین بر اساس گزارش یاد شده و در میان شاخص بورس های معتبر جهانی نیز از ابتدای سال تا کنون، شاخص بورس عربستان صعودی (TASI) با رشد 1.6 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس اسپانیا (IBEX35) با افت 4.4 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.
    از سوی دیگر در در 30 روز منتهی به پانزدهم اردیبهشت ماه نیز در بازارهای جهانی، قیمت تمامی فلزات اساسی با رشد همراه بوده و در این میان نقره با 16 درصد رشد پیشتاز بوده است.
    همچنین در این مدت، قیمت انواع نفت نیز با افزایش قیمت همراه بوده و نفت وست تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 23، 18 و 21 درصد افزایش پیدا کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها