عصر خودرو

آخرین وضعیت عرضه بنزین در بورس انرژی

عصر بازار- مدیرعامل بورس انرژی آخرین وضعیت عرضه بنزین در بستر این بازار را تشریح کرد.

آخرین وضعیت عرضه بنزین در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا؛ علی نقوی درمورد آخرین وضعیت عرضه بنزین در بورس انرژی توضیح داد: با توجه به افزایش مصرف بنزین در کشور و لزوم تامین نیاز داخلی توسط شرکت ملی پالایش و پخش، فعلا  امکان عرضه بنزین در بورس انرژی وجود ندارد و اخیرا نیز عرضه‌ای  صورت نگرفته است.

    وی به این سوال که عرضه بنزین در بورس انرژی چه زمانی از سر گرفته خواهد شد نیز پاسخ داد و گفت: تا زمانی که تراز تولید و مصرف کشور به این صورت باشد شاهد عرضه بنزین در بورس انرژی نخواهیم بود.

    بر اساس این گزارش، در سال 1398 بیش از دو میلیون تن بنزین به ارزش بالغ بر 13 هزار میلیارد تومان توسط شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی در رینگ صادراتی بورس انرژی معامله شد. در سال 1399، بالغ بر 8 میلیون تن بنزین به ارزش بیش از 55 هزار میلیارد تومان و در سال 1400 حدود 69 هزار و 500 تن بنزین به ارزش بالغ بر 855 میلیارد تومان در رینگ صادراتی بورس انرژی معامله شد. این عرضه‌ها هم زمینی و هم دریایی و مقاصد آن برخی کشورهای همسایه و برخی کشورهای دیگر بود. بر این اساس از خردادماه سال  1400 دیگر عرضه بنزین در بورس انرژی صورت نگرفته است.

    برچسب ها