عصر خودرو

استارت قزاقستان برای ارسال نفت از روسیه به آلمان

عصر بازار- اپراتور خط لوله دولتی قزاقستان برای صادرات نفت به آلمان از طریق خط لوله نفتی دروژبای روسیه، درخواست کرد.

استارت قزاقستان برای ارسال نفت از روسیه به آلمان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سخنگوی شرکت "کازترانس‌اویل" قزاقستان اعلام کرد این شرکت دولتی، از شرکت "ترانس‌نفت" روسیه برای ارسال 20 هزار تن نفت از طریق خط لوله دروژبا درخواست کرده است. قزاقستان قصد دارد امسال 10 میلیون تن نفت به آلمان ارسال کند که به دنبال خرید از منابع جایگزین روسیه است.

    آلمان از نظر تاریخی، بزرگترین مشتری اروپایی نفت روسیه بوده است اما پس از جنگ اوکراین، درصدد قطع وابستگی به مسکو برآمده است. اتحادیه اروپا، واردات نفت روسیه از طریق خط لوله را از تحریم‌ها، معاف کرده اما آلمان متعهد شده است خرید نفت روسیه را امسال به طور کامل متوقف کرده و نفت قزاقستان را وارد کند.

    لهستان که همچنان نفت روسیه را می‌خرد، اوایل فوریه نسبت به برنامه جایگزینی، ابراز نگرانی کرد. آنا موسکووا، وزیر اقلیم لهستان گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد که نفت ارسال شده به آلمان، از قزاقستان باشد، نه روسیه.

    وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که مخلوط شدن نفت قزاقستان و روسیه، غیرقابل اجتناب است اما آنچه مهم است، این است که نفت بیشتری از روسیه وارد نشود و پولی به روسیه نرود.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، شاخه شمالی خط لوله عظیم دروژبا، دو پالایشگاه در شرق آلمان و پالایشگاه هایی در لهستان را تغذیه می کند. وزیر انرژی قزاقستان اوایل امسال گفته بود کشورش ظرفیت افزایش تحویل سالانه به شش میلیون تن را دارد.

    برچسب ها