عصر خودرو

معاون سازمان خصوصی‌سازی:

سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند ۱۰۰ درصد سهام یک بنگاه دولتی را خریداری کنند

عصر بازار- معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: در حال حاضر سازمان خصوصی‌سازی در همه زمینه‌ها که امکانات آن برای واگذاری به سرمایه‌گذاری خارجی فراهم باشد، بدون هیچ محدودیتی بنگاه را عرضه می کند و به سرمایه‌گذاری خارجی اعلام می‌شود که می‌تواند ۱۰۰درصد یک بنگاه را خریداری کند.

سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند ۱۰۰ درصد سهام یک بنگاه دولتی را خریداری کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» و به نقل از سازمان خصوصی‌سازی، داود خانی گفت: از زمانی که توافقات هسته‌ای ایران به سرانجام رسید، گروه‌های تجاری و شرکت‌های بزرگ خارجی در قالب هیات‌های سرمایه‌گذار وارد کشور شدند تا از وضعیت نحوه خرید و سرمایه‌گذاری در ایران مطلع شوند.

    وی افزود: در این راستا سازمان خصوصی‌سازی نیز بنگاه‌های بسیاری برای واگذاری آماده کرده است. اصولا بحث فروش یک شرکت به سرمایه‌گذار خارجی به مراتب از ورود اولیه سرمایه توسط یک سرمایه‌گذار خارجی مشکل‌تر و پیچیده‌تر است. به طوری که یک سرمایه‌گذار خارجی زمانی که سرمایه خود را برای سرمایه‌گذاری اولیه وارد کشور می‌کند، بسیاری از اختیارات مانند جذب نیروی انسانی، تعیین محل سرمایه‌گذاری، توسط وی تعریف می‌شود، زیرا سرمایه، تحت اختیار سرمایه‌گذار است. اما موضوع خرید یک شرکت، توسط سرمایه‌گذار خارجی، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، زیرا سرمایه‌گذار خارجی مجبور است شرکت را همراه با نیروی کار، دارایی‌ها و بدهی‌های آن، خریداری کند که معمولا این عوامل برای یک سرمایه‌گذار خارجی ایجاد ابهام می‌کند.

    معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و امور پشتیبانی سازمان خصوصی‌سازی گفت: سازمان خصوصی‌سازی برای حل این مشکل، مجبور است، زمانی که یک شرکت را به فعالان اقتصادی خارجی معرفی می‌کند، همزمان راجع به تک تک جزئیات آن نیز توضیح دهد. علاوه بر آن، برای یک سرمایه‌گذار خارجی، هیچ الزامی وجود ندارد که مجوزی برای سرمایه‌گذاری اولیه خود بگیرد، اما زمانی که بحث خرید شرکت از سوی سرمایه‌گذار خارجی مطرح می‌شود، قانون اصل 44 این امر را به یک الزام تبدیل می‌کند، زیرا با این الزام، در زمانی که سرمایه‌گذار خارجی مسیری قانونی را طی می‌کند، سازمان خصوصی‌سازی فرصت دارد تا سرمایه‌گذار خارجی را از لحاظ ظرفیت و پتانسیل بهتر بشناسد.

    وی اضافه کرد: در حال حاضر سازمان خصوصی‌سازی در همه زمینه‌ها که امکانات آن برای واگذاری به سرمایه‌گذاری خارجی فراهم باشد، بدون هیچ محدودیتی بنگاه را عرضه می کند و به سرمایه‌گذاری خارجی اعلام می‌شود که می‌تواند 100درصد یک بنگاه را خریداری کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها