عصر خودرو

تداوم افزایش نرخ بهره در کره جنوبی بر اثر فشار تورمی بالا

عصر بازار- بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد که همچنان به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد؛ زیرا انتظار می‌رود فشارهای تورمی، مدتی طولانی بالا بماند.

تداوم افزایش نرخ بهره در کره جنوبی بر اثر فشار تورمی بالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، بانک مرکزی کره جنوبی روز سه‌شنبه در گزارشی به مجلس این کشور اعلام کرد که سیاست‌های پولی باید قیمت‌های مصرف‌کننده را کاملاً مهار کنند. احتمال دارد که تورم به‌تدریج کاهش یابد، اما در سال جاری بالاتر از هدف 2 درصد خواهد بود.

    این ارزیابی نشان می‌دهد که بانک مرکزی کره جنوبی به دیدگاه بازار مبنی‌ بر اینکه چرخه انقباض به پایان رسیده است، اهمیتی نمی‌دهد.

    این بانک، روز پنجشنبه نشستی برای آنچه بیشتر اقتصاددانان انتظار دارند وقفه‌ای 3.5 درصدی پس از 18 ماه افزایش نرخ بهره باشد، برگزار کرد. دو عضو هیئت مدیره با افزایش ربع واحدی (quarter-point) ماه گذشته مخالفت و پیشنهاد کردند که بانک این میزان را حفظ کند.

    سیگنال‌های متفاوت در حالی منتشر می‌شوند که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در حال بحث درباره سرعت انقباض خود است؛ زیرا نرخ تورم در آمریکا با سرعتی کمتر از پیش‌بینی‌ها کاهش می‌یابد.

    وون کره جنوبی در هفته‌های اخیر تضعیف شده است که احتمالاً نشانه‌ انتظارات بازار مبنی‌بر این است که سیاست‌گذاران آمریکا رفتاری تندروانه‌تر داشته باشند و قدرت دلار را افزایش دهند.

    برچسب ها