عصر خودرو

مذاکرات اولیه سوآپ با روسیه قزاقستان و ترکمنستان

عصر بازار- معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت از انجام مذاکرات اولیه برای سوآپ نفت و گاز با ترکمنستان، روسیه و قزاقستان خبرداده و بر لزوم فعالیت بخش خصوصی در این زمینه تاکید کرد.

مذاکرات اولیه سوآپ با روسیه قزاقستان و ترکمنستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، امیرحسین زمانی‌نیا در همایشی در حاشیه نمایشگاه نفت با اشاره به اینکه برجام امکان حضور شرکت‌های نفتی و گازی تراز اول بین‌المللی را فراهم کرده است، گفت: سیاست دولت و وزارت نفت این است که سرعت افزایش توانایی بخش خصوصی را افزایش دهد تا زمینه‌ی همکاری شرکت‌های خصوصی داخلی و بین‌المللی ایجاد شود.

    وی با تاکید بر لزوم از سرگیری سوآپ نفت و گاز تصریح کرد: سوآپ یکی از زمینه‌هایی است که شرکت‌های خصوصی باید در آن وارد شود.

    معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت عنوان کرد: افزایش ضریب بازیافت از میادین قدیمی یکی از مهم‌ترین اهداف IPC است.

    به گفته زمانی‌نیا، در مدل جدید قراردادهای نفتی بر مشارکت شرکت‌های داخلی در کنار شرکت‌های خارجی تاکید شده است.

    وی با بیان این‌که چین در دوران سخت تحریم همراه ایران بوده و این همراهی در دوران پساتحریم ادامه می‌یابد، تصریح کرد: سیاست وزارت نفت و دولت همکاری با شرکت‌های چینی است.

    معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت، به وجود آوردن زمینه‌ی همکاری شرکت‌های بین‌المللی با شرکت‌های پیمانکاری را از دیگر فرصت‌ها عنوان و خاطر نشان کرد: توانمندی و تخصص بخش خصوصی و سازندگان داخلی در همکاری با شرکت‌های معتبر بین‌المللی تقویت می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها