عصر خودرو

ابلاغ اصلاحیه دستورالعمل طبقه‌بندی حسابرسان معتمد

عصر بازار- رئیس اداره نظارت بر حسابرسان معتمد و گزارشگری مالی سازمان بورس گفت: به موجب دستورالعمل موسسات حسابرسی معتمد سازمان بورس و به منظور تعیین توانایی موسسات حسابرسی معتمد، متناسب با اندازه شرکت‌ها هر ساله طبقه‌بندی موسسات حسابرسی معتمد صورت می‌گیرد.

ابلاغ اصلاحیه دستورالعمل طبقه‌بندی حسابرسان معتمد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، سید مصطفی علوی، رئیس اداره نظارت بر حسابرسان معتمد و گزارشگری مالی سازمان بورس با اعلام خبر اصلاح دستورالعمل طبقه‌بندی موسسات حسابرسی و اشخاص موضوع ماده 10 این دستورالعمل به پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) گفت: این اصلاحات از سال 1402 در طبقه‌بندی موسسات حسابرسی مد نظر قرار می‌گیرد و لازم الاجرا خواهد بود.

    وی افزود: به موجب دستورالعمل موسسات حسابرسی معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار و به منظور تعیین توانایی موسسات حسابرسی معتمد متناسب با اندازه شرکت‌ها هر ساله طبقه‌بندی موسسات حسابرسی معتمد صورت می‌گیرد.

    این مقام مسئول با اشاره به مهم‌ترین اصلاحات صورت گرفته اظهار داشت: برای طبقه‌بندی موسسات، کسب حداقل امتیاز از مجموع امتیازات کافی بوده و ضرورتی به شرط کسب حد نصاب بخش کارکنان و شرکا نیست و به جای آن امتیازات جدول ارزیابی کارکنان موسسه افزایش یافته است. همچنین برخی موارد مورد ابهام در دستورالعمل شفاف شده و موسسات می‌توانند به موجب آن برنامه‌ریزی مناسبی نمایند.

    علوی در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح سایر دستورالعمل‌ها و یا برخی منشورها و ابلاغیه‌های مرتبط با این اداره در دستور کار قرار گرفته و تلاش برای بروزرسانی و اصلاحات لازم در حال انجام است که به زودی برخی از این موارد ابلاغ خواهند شد.

    برچسب ها