عصر خودرو

معاون سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران خبر داد

تهیه لیستی از شرکت‌های معتبر خارجی برای ورود به مناقصه

عصر بازار- معاون سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران می‌گوید که این شرکت در حال تهیه لیستی از شرکت‌های معتبر خارجی برای ورود به مناقصه است.

تهیه لیستی از شرکت‌های معتبر خارجی برای ورود به مناقصه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی کاردر در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به اینکه منقاصات نفتی در داخل کشور برگزار خواهد شد، اظهار کرد: البته ممکن است در خارج از کشور جلسات توجیهی در مورد قراردادها و مناقصات داشته باشیم.

    وی با اشاره به اینکه شرکت نفت فعلا منتظر اعلام نسخه نهایی مدل قراردادهای نفتی از سوی دولت است، عنوان کرد: دولت در حال انجام تغییراتی در این مدل قراردادی است، اگرچه تغییرات جزئی هستند اما تغییرات جزئی باید اعمال شوند.

    معاون سرمایه گذاری شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزارت نفت در حال برگزاری جلسات برای تهیه پیش نویس نهایی است.

    کاردر با تاکید بر اینکه اولویت تعیین میادین نفتی برای برگزاری مناقصات میادین مشترک است، تصریح کرد: در کنفرانس تهران 52 میدان به عنوان پتانسیل های ایران به شرکت های خارجی معرفی شد وگرنه برگزاری مناقصه برای این تعداد میدان عملیاتی نیست و ایران نیز ظرفیت آن را ندارد.

    وی درباره انعقاد قرارداد محرمانگی با برخی شرکت های خارجی خاطر نشان کرد: این قراردادها برای دادن اطلاعات جهت مطالعه میدان منعقد شده و تمام این شرکت ها برای ورود به میدان باید در مناقصه شرکت کنند.

    معاون سرمایه گذاری شرکت نفت افزود: مدت بررسی و مطالعه میدان به دیگر شرکت هایی که تمایل به ورود به مناقصه داشته باشند نیز داده می شود.

    کاردر همچنین درباره آمادگی شرکت های داخلی برای تبدیل شدن از شرکت های EPC(طراحی، تدارک و ساخت) به شرکت های E&P(اکتشاف و تولید) تصریح کرد: تغییر ساختار شرکت به عنوان یک شرکت اکتشاف و تولید تغییری جدی و استراتژیک است و کار آسانی نیست.

    وی ادامه داد: شرکت برای تغییر ساختار خود باید تصمیم گیری کنند و در حال حاضر اکثر شرکتهای نفتی داخلی EPC هستند و من فکر می کنم بسیاری از آن ها خودشان تغییر ساختار را قبول نکنند.

    وی همچنین در مورد صادرات و قیمت گذاری LNG عنوان کرد: سیاست شرکت نفت در مورد صادرات LNG سیاست پیوند با قیمت نفت است چرا که می خواهیم قراردادها در این زمینه بلند مدت باشد.

    معاون سرمایه گذاری شرکت نفت درجمع خبرنگاران در ادامه با اشاره به اینکه برای فروش گازهای همراه دو قرارداد در مورد میادین فروزان و دارخوین به امضا رسیده است، افزود: دو قرارداد فروش دیگر نیز در مرحله مذاکره است.

    به گفته وی بهای گازهای همراه از طریق مزایده تعیین شده و حدود دو سنت است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها