عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

همکاری راهبردی ایران و ترکمنستان گسترش می یابد

عصر بازار- «امیرحسین زمانی نیا» معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از سفر یک هیأت عالیرتبه نفتی و کارشناسی ایران به ترکمنستان ظرف دو هفته آینده خبر داد و بر گسترش همکاری های راهبردی بلندمدت ایران و ترکمنستان تأکید کرد.

همکاری راهبردی ایران و ترکمنستان گسترش می یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، وی در خصوص دیدار عصر شنبه «بیژن زنگنه» وزیر نفت با «رشید مراد اف» وزیر خارجه ترکمنستان، با بیان این که در این دیدار بر بهبود همکاری گازی ایران و ترکمنستان تأکید شده، افزود: پیشنهاد همکاری بلندمدت در بخشهای مختلف نفت و گاز، سوآپ و ترانزیت گاز، صادرات مشترک گاز و همچنین سوآپ نفت خام و فرآورده نفتی در این دیدار به طرف ترکمنستانی ارائه شد.
    وی، دیگر محور این دیدار را تفاهم بر سر مسائل مالی عنوان و با تأکید بر اینکه این موضوع ارتباطی به بدهی ندارد، تصریح کرد: قرار است در سفر دو هفته آینده هیأت ایرانی به ترکمنستان این موضوع نهایی شود.
    زمانی نیا درباره صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به ترکمنستان نیز اظهار کرد: میزان صادرات کالا و خدمات مهندسی به این کشور 500 میلیون دلار است که قرار است این میزان افزایش یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها