عصر خودرو

چهارشنبه ۱۲ بهمن؛

رشد شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

عصر بازار- شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۱۲بهمن‌ماه) با ۶۷۵ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۵۵۷ هزار واحدی ایستاد.

رشد شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با یک‌هزار و 494 واحد افزایش به 487 هزار و 535 واحد و شاخص قیمت با 887 واحد رشد به 289 هزار و 639 واحد رسید.

    امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و 466 میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش 50 هزار و 63 میلیارد ریال معامله شد.

    همچنین پتروشیمی پردیس (شپدیس) با 482 واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با 434 واحد، بانک ملت (وبملت) با 405 واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با 284 واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با 152 واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

    در مقابل، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با 380 واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با 266 واحد، مخابرات اسران (اخابر) با 211 واحد، کشتیرانی جمعوری اسلامی ایران (حکشتی) با 175 واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با 141 واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

    بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان اردستان (اردستان)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، صنایع آذرآب (فاذر)، بانک ملت (وبملت) و پالایش نفت تهران (شتران) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

    گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و 213 میلیون برگه سهم به ارزش چهار هزار و 123 میلیارد ریال دادوستد شد.

    آخرین وضعیت شاخص فرابورس

    شاخص فرابورس نیز امروز بیش از 15 واحد افزایش داشت و به 20 هزار و 251 واحد رسید.

    در این بازار بیش از پنج میلیارد و 837 میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از 251 هزار و 493 نوبت بود.

    پخش البرز (پخش)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، بیمه کوثر (کوثر)، پتروشیمی مارون (مارون)، بیمه سامان (بساما) و سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

    همچنین بانک دی (دی)، پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، صنعتی مینو (غصینو) و اعتباری ملل (وملل) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

    برچسب ها