عصر خودرو

یک کارشناس ارشد بازار؛

بازار در انتظار گزارش های سه ماهه

عصر بازار- یک کارشناس ارشد بازار معتقد است: اکنون بازار در گیجی به سر میبرد و تا رسیدن گزارش های سه ماهه شرکتها، شاخص میان ۷۷ هزار واحد تا ۸۰ هزار واحد نوسان میکند. این در حالی است که تک سهم هایی وجود دارند که بر خلاف روند بازار رشد میکنند.

بازار در انتظار گزارش های سه ماهه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

    محمد خیری در گفتگو با پایگاه خبری «عصربازار» با اشاره به اینکه بازار دچار گیجی شده است، افزود: رشدهای عجیب خودرویی ها، انتظارات محقق نشده از برجام و انتظار برای گزارشات سه ماهه وضعیت بازار را دچار گیجی کرده است. شاخص پس از رشد شارپی که داشت، اکنون حالتی فرسایشی به خود گرفته و میان 77 هزار واحد تا 80 هزار واحد نوسان میکند. این وضعیت تا رسیدن گزارشات 3 ماهه شرکت ها باقی خواهد ماند.

    وی ادامه داد: در حالی کل بازار دچار افت شده است که در این میان تک سهم هایی هستند که به واسطه پول های هوشمند و اتفاقات جهانی رشد کردهاند. اما به دلیل اینکه همچنان سیگنال هایی میرسد که ممکن است قیمت نفت روند نزولی به خود بگیرد، سهم هایی که به تبع اتفاقات جهانی رشد کردهاند به میزان لازم مثبت نشده اند.

    این تحلیلگر بازار سرمایه افزایش سهام شرکت های کالا بنیاد داخلی را به واسطه رشد قیمت کالاهای اساسی در جهان، در خور توجه ندانست و بیان کرد: برخی تحلیلگران افزایش قیمت کالاهای اساسی را موقتی میدانند و به همین دلیل ابهاماتی در خصوص ادامه روند افزایش قیمت کالاهای اساسی وجود دارد که موجب شده سهام شرکت های معدنی و فولادی به طور شایسته رشد نکنند.

    به گفته خیری، در صورتی که قیمت کالاهای اساسی پایدار باشد، سهام شرکت های سنگ معدنی و فولادی بسیار ارزشمند است. همچنین تعرفه واردات فولاد به 20 درصد افزایش یافته است که میتواند قیمت این محصول را در بازار داخلی تثبیت کند.

    این کارشناس بازار سرمایه به کاهش پلکانی بهره مالکانه در بودجه سال 95 کشور، اشاره کرد و اضافه کرد: این اقدام دولت بسیار مناسب و موجب بهبود فضای کسب و کار این صنعت است.

    وی در خصوص پیش بینی گزارش های 3 ماهه شرکت ها نیز گفت: با توجه به اینکه اکثر شرکت های معدنی و فولادی پیش بینی های خود را در کف قیمتها داده بودند، با گذشت 3 ماه از سال و تثبیت قیمت های کنونی، قطعا این شرکت ها با تعدیل های مثبت خوبی همراه می شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها