عصر خودرو

دوشنبه، ۱۰بهمن‌ماه

افت ۲ هزار واحدی شاخص بورس

عصر بازار- شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۱۰بهمن‌ماه) با ۲ هزار و ۵۰۶ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحدی ایستاد.

افت ۲ هزار واحدی شاخص بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با پنج هزار واحد کاهش به 479 هزار و 639 واحد و شاخص قیمت با 2 هزار و 972 واحد افت به 285 هزار و 37 واحد رسید.

    شاخص بازار اول، یک‌هزار و 736 واحد و شاخص بازار دوم، پنج هزار و 344 واحد کاهش را ثبت کردند.

    امروز در معاملات بورس تهران، بیش از 11 میلیارد و 762 میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش 67 هزار و 592 میلیارد ریال معامله شد.

    همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با 665 واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با 515 واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با 349 واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با 335 واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با 330 واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

    در مقابل توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک‌هزار و 559 واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با 359 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با 326 واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با 291 واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

    بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان اردستان (اردستان)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت تهران (شتران) و بانک تجارت (وتجارت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

    گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه 2 میلیارد و 452 میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و 217 میلیارد ریال دادوستد شد.

    آخرین وضعیت شاخص فرابورس

    شاخص فرابورس نیز امروز بیش از 160 واحد کاهش داشت و به 20 هزار و 62 واحد رسید.

    در این بازار بیش از 9 میلیارد و 325 میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از 337 هزار و 911 نوبت بود.

    پویا زرکان آق دره (فزر)، سیمان ساوه (ساوه)، داروسازی دانا (ددانا)، پالایش نفت شیراز (شراز)، قاسم ایران (قاسم) و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

    همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، صنعتی مینو (غصینو)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و اعتباری ملل (وملل) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

    برچسب ها