عصر خودرو

ثبات قیمت‌ها در پی تقویت چشم‌انداز افزایش عرضه‌ نفت

عصر بازار- قیمت نفت درآخرین روز معاملاتی هفته گذشته، جمعه، در حالی کاهش یافت که پایین‌ترین کاهش هفتگی خود را ثبت کرد. این کاهش در پی سیگنال‌های افزایش عرضه نفت روسیه و آمارهای رشد اقتصادی بهتر از حد انتظار آمریکا بود که امید به بهبود سریع تقاضای چین را خنثی کرد.

ثبات قیمت‌ها در پی تقویت چشم‌انداز افزایش عرضه‌ نفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه ایران (سنا)، در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، بهای معاملات آتی برنت با 81 سنت معادل 0.9 درصد کاهش به 86 دلار و 66 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 1.33 دلار معادل 1.6 درصد کاهش به 79 دلار و 68 سنت رسید که کاهش 2 درصدی را نسبت به هفته پیش از خود را به ثبت رساند.

    براساس محاسبات رویترز، بارگیری نفت از بنادر بالتیک روسیه در ماه دسامبر 50 درصد افزایش داشته است.

    به گفته جان کیلداف، شریک Again Capital LLC در نیویورک، «اگر عرضه روسیه تا ماه آینده همچنان قوی بماند، احتمالاً نفت به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد.»

    شرکت خدمات انرژی Baker Hughes Co BKR.O در گزارش خود در روز جمعه اعلام کرد که شرکت های انرژی ایالات متحده در هفته‌ای که گذشت، تعداد دکل های نفت و گاز طبیعی را ثابت نگه داشته اند.

    این در حالی است که نمایندگان اوپک پلاس در هفته پیش‌رو برای بررسی سطح تولید نفت خام دیدار خواهند کرد و به باور گروهی از تولیدکننده نفت، سیاست‌های فعلی تولید تغییری نخواهند کرد.

    قیمت نفت و طلا در معاملات امروز

    به گزارش سنا از سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، دوشنبه، 30 ژانویه، در ساعت 9:50 به وقت تهران، با کاهش 0.67 درصدی در هر بشکه، 86.08 دلار معامله شد.

    همچنین تا لحظه تنظیم گزارش، نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) کاهش 0.55 درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، 79 دلار و 23 سنت معامله شد.

    طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، افزایش 0.04 درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و 930 دلار و 10 سنت معامله شد.

    همچنین نقره با افزایش 0.92 درصدی، 23 هزار و 84 دلار معامله شد.

    برچسب ها