عصر خودرو

آخوندی خبر داد:

ورود هواپیماهای جدید به کشور از پاییز امسال

عصر بازار- وزیر راه، مسکن شهرسازی اعلام کرد: از پاییز به تدریج پس از اتمام مراحل تکمیل قرارداد شاهد ورود هواپیماهای جدید به کشور هستیم.

ورود هواپیماهای جدید به کشور از پاییز امسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی که امروز در همایش فرآیند قانون‌گذاری، الزامات و راهکارها سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: توسعه ناوگان هوایی از اولویت‌های اصلی وزارت راه است که در این مسیر قرارداد ورود 138 هواپیمای جدید با شرکت ایرباس بسته شد.

    وی به توسعه فرودگاه‌ها و نوسازی ناوگان فرودگاهی کشور با فعال شدن عملیات عمرانی در شهر فرودگاهی امام (ره) و ایجاد شهر فرودگاهی و منطقه آزاد تجاری در فرودگاه امام (ره) اشاره کرد و گفت: ترمینال جدید این فرودگاه نیز طی قراردادی در آینده نزدیک به انجام می‌رسد و به دنبال تکمیل قرارداد برای ساخت یک ترمینال بزرگ فرودگاهی در منطقه فرودگاه امام خمینی(ره) هستیم.

    به گفته وی در حوزه ریلی نیز به دنبال اتصال شبکه ریلی به شبکه ریلی منطقه هستیم که در این مسیر اتصال ریلی به عراق از طریق بصره و کرمانشاه را در دستور کار داریم و هم‌چنین نوسازی ناوگان پیر ریلی که برخی از آن‌ها تا حدود 60 سال قدمت دارند در اولویت است.

    آخوندی تصریح کرد: در بخش زیرساخت های ریلی نیز ما قرارداد راه‌اندازی خطوط سریع السیر تهران- اصفهان با سرعت 250 کیلومتر در ساعت با طرف چینی منعقد کردیم و هم‌چنین برقی شدن قطار تهران- مشهد و رساندن ظرفیت آن به 35 میلیون نفر در سال نیز با قراردادی به ارزش دو میلیارد دلار در آینده نزدیک آغاز می‌شود که سرعت این ناوگان را به 200 کیلومتر در ساعت افزایش می‌دهد.

    وزیر راه و شهرسازی در بخش پایانی گفت:‌در نوسازی ناوگان کامیون و اتوبوس نیز قرارداد سه جانبه ای بین وزارت راه، وزارت نفت و کارخانجات سازنده منعقد شد که بتوانیم از ظرفیت این وزارت خانه ها برای رسیدن به این هدف استفاده کنیم. هم‌چنین در حوزه مسکن نیز اولویت دولت نوسازی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده حاشیه شهری است که با سرعت در حال انجام است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها