عصر خودرو

ریزش ثروتمندان بریتانیا

عصر بازار- با استناد به نتایج تحقیق موسسه مشاوره مهاجرت سرمایه‌گذاری هنلی و شرکاء (Henley & Partners) بیش از ۱۰۰۰ میلیونر در سال ۲۰۲۲ بریتانیا را ترک کردند.

ریزش ثروتمندان بریتانیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بر اساس یافته‌ها، سال گذشته 1400 نفر با ثروت بیش از یک میلیون دلار از این کشور نقل مکان کردند که بالاتر از 2200 نفر ثبت شده در سال 2019، 2800 نفر در سال 2018 و 4200 نفر در سال 2017 است.

    گفته می‌شود آخرین خروجی‌ها به روندی ادامه می‌دهد که مدت کوتاهی پس از رای‌گیری برگزیت در سال 2016 آغاز شد زمانی که بریتانیا روابط خود را با اتحادیه اروپا قطع کرد.

    این موسسه تخمین می‌زند که از آن زمان در مجموع حدود 12هزار میلیونر از بریتانیا نقل مکان کرده‌اند. قبل از رای گیری برگزیت، بریتانیا جریان ورود افراد با ارزش خالص بالا را ثبت می‌کرد.

    استوارت واکلینگ، سرپرست گروه تحقیق گفت: «اکنون که برگزیت ریشه‌دار شده و پیامدهای طولانی‌مدت واقعی آن احساس می‌شود، شاهد افزایش حرکت شهروندان ثروتمند بریتانیا هستیم که به دنبال پس گرفتن وضعیت اتحادیه اروپا از طریق اخذ اقامت اتحادیه اروپا یا شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری هستند».

    بسیاری از میلیونرها به خاورمیانه و آسیا به‌عنوان مقصدهای بالقوه امیدوارکننده برای جابه‌جایی نگاه می‌کنند. به عنوان مثال، تخمین زده می‌شود که امارات متحده عربی بیشترین ورود میلیونرها را در سال گذشته داشته است.

    نتایج مطالعه اخیر توسط مرکز اصلاحات اروپایی نشان داد که برگزیت در حال حاضر حدود 33 میلیارد پوند (40 میلیارد دلار) برای اقتصاد بریتانیا هزینه داشته است.

    به تازگی دفتر مسئولیت بودجه بریتانیا محاسبه کرده است که عواقب رفراندوم خروج از اتحادیه اروپا در سال 2016 تولید ناخالص داخلی بریتانیا را چهار درصد در دوره 15 ساله 2016 تا 2031 یا حدود 100 میلیارد پوند کاهش می‌دهد.

    کنفدراسیون صنعت تجارت بریتانیا ماه گذشته اعلام کرد که در حال حاضر اقتصاد بریتانیا وارد یک رکود کوتاه و کم عمق شده است و به دلیل تورم بالا و سرمایه‌گذاری پایین در مسیر کاهش 0.4 درصدی در سال 2023 قرار دارد.

    برچسب ها