عصر خودرو

تاجیکستان مشتری سوخت جت ایران شد

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به صادرات گازوئیل به تاجیکستان از پیشنهاد این کشور آسیای میانه به منظور واردات و خرید سوخت جت از ایران خبر داد.

تاجیکستان مشتری سوخت جت ایران شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، اسماعیل حشم فیروز مدیر صادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه سال گذشته اولین محموله گازوئیل ایران به تاجیکستان صادر شده، گفت: این کشور آسیای میانه خواستار واردات و خرید سوخت جت از ایران شده است.

    این مقام مسئول با اشاره به حضور ایران در بازارهای افغانستان، پاکستان، ارمنستان، عراق و کردستان عراق تصریح کرد: برای حضور در بازارهای جدید با توجه به شرایط پس از تحریم و مازاد مصرف فرآورده‌های نفتی در داخل برنامه ریزی‌ها آغاز شده است.

    بهمن ماه سال گذشته و پس از ماه‌ها مذاکره در نهایت با لغو نصفه و نیمه تحریم‌ها، اولین محموله گازوئیل ایران به تاجیکستان صادر شد تا پس از عراق و افغانستان تاجیک‌ها به سومین مشتری گازوئیل ایران در منطقه تبدیل شود.

    محمدمهدی قرایی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی با بیان اینکه اولین محموله گازوئیل به وزن دو میلیون و 900 هزار لیتر از مسیر مرزهای زمینی استان خراسان رضوی به این کشور منطقه آسیای میانه صادر شده است، گفته بود: با توجه به بالا بودن کیفیت کشورهای منطقه همچون افغانستان و تاجیکستان خواستار واردات گازوئیل بیشتر از ایران شده اند.

    در همین حال، اسماعیل حشم فیروز سرپرست امور بین‌الملل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پیشتر بازار مصرف گازوئیل تاجیکستان را 2.5 تا 3 میلیون لیتر در روز عنوان کرده و گفته بود: هم اکنون در بین کشورهای منطقه آسیای میانه، قزاقستان، ترکمنستان و ازبکستان، تولیدکننده و بعضا صادرکننده انواع فرآورده‌های نفتی هستند و در این منطقه تنها کشور تاجیکستان یک بازار بالقوه برای صادرات گازوئیل و فرآورده‌های نفتی ایران به شمار می‌رود.

    این مقام مسئول همچنین از ارمنستان و گرجستان هم به عنوان مشتریان فرآورده‌های نفتی کشور یاد کرده و اظهار کرده بود: فرآورده‌های نفتی به ویژه گازوئیل و گاز مایع به صورت تک محموله توسط ایران به ارمنستان و گرجستان صادر می‌شود که در سال جاری هم یک محموله گازوئیل به ارمنستان ارسال شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها