عصر خودرو

توصیه نفتی کارشناسان به چین

عصر بازار- کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که روند فعلی مسائل ژئوپولتیکی در منطقه خاورمیانه می‌تواند موجب افزایش بهای بیشتر نفت شود که در این صورت چین هزینه بالایی را باید بپردازد.

توصیه نفتی کارشناسان به چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان که در حدود 12 درصد از مصرف نفت خام دنیا را به خود اختصاص می دهد، با کاهش واردات روبرو شده است.

    براساس انتشار آمار واردات نفت چین، در سال 2015 میلادی 340 میلیون تن نفت خام وارد این کشور شد که ارزش آن، 128 میلیارد و 720 میلیون دلار اعلام شد، این در حالی است که رقم ثبت شده نسبت به سال قبل از آن 40.5 درصد کاهش نشان می دهد.

    از سویی دیگر، چین به عنوان بزرگترین کشوری است که از کاهش بهای نفت ذینفع می‌شود اما به گفته تحلیگران اقتصادی، بحران مالی در کشورهای تولید کننده نفت به خصوص در منطقه خاورمیانه منجر به چالش‌های سیاسی می‌شود که این امر می تواند بهای نفت را تقویت کند.

    به گفته کارشناسان حوزه اقتصاد، قیمت فعلی نفت منجر به میل بیشتر کشورها برای استفاده از این منبع سوخت ارزان می‌شود که به دنبال آن، تمایل برای استفاده از انرژی پاک را که هزینه آن بالا است، کاهش می دهد و این یعنی بازگشت توازان جدید به بازار عرضه و تقاضا نفت است.

    بر پایه این گزارش، با موج جدید افزایش بهای طلای سیاه ممکن است چین با بحران جدی در خرید نفت روبرو شود.

    همچنین آمریکا به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت در جهان، میزان تولید خود را به کمتر از 9 میلیون بشکه در روز کاهش داده، این در حالی است که تولید نفت این کشور در آوریل سال 2015 میلادی 9.7 میلیون بشکه در روز بوده است و به گفته تحلیگران اقتصادی، انتظار کاهش بیشتری از سوی این کشور می‌رود که این امر می تواند ثبات بیشتر بازار جهانی نفت را به همراه داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها