عصر خودرو

سخنگوی وزارت نفت عراق:

عراق تولید نفت خام را افزایش می‌دهد

عصر بازار- سخنگوی وزارت نفت عراق با تاکید بر تصمیم این وزارتخانه برای ادامه افزایش تولید نفت خام خود، تایید کرد که واردات عراق از کاهش قیمت نفت ضرر سنگینی کرده است.

عراق تولید نفت خام را افزایش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، «عاصم جهاد»، سخنگوی وزارت نفت عراق در بغداد با اشاره به قصد این وزارتخانه برای افزایش تولید نفت خام عراق گفت که به دلیل کاهش قیمت نفت، روند واردات این کشور ضربه سنگینی خورده است.

    وی با تاکید بر اینکه وزارت نفت عراق می‌خواهد سطح تولید نفت خود را تا سال 2020 به شش میلیون بشکه در روز برساند، افزود: تولید کنونی نفت خام از این وزارتخانه بالغ بر چهار میلیون و هفتصد و پنجاه و هفت هزار بشکه در روز است که سه میلیون و نهصد هزار بشکه از آن در روز صادر می‌شود.

    سخنگوی وزارت نفت عراق در خصوص ارتباط افزایش تولید نفت با جبران کسری بودجه این کشور گفت: مشکل بودجه با مقدار نفت خام صادراتی ارتباط ندارد، بلکه با نوسانات قیمت نفت در ارتباط است.

    وی در عین حال تصریح کرد: واردات عراق در مقایسه با آنچه که قبل از کاهش شدید قیمت نفت بود نزدیک به هفتاد درصد ضرر کرده است.

    عراق که دومین تولید کننده سازمان کشورهای صادر کننده نفت «اوپک» است یکشنبه اعلام کرد، ماه آوریل نزدیک به 3 میلیون و 360 هزار بشکه در روز، نفت صادر کرده است.

    تحت تأثیر اعلام افزایش صادرات نفت عراق که نگرانی‌ها در مورد عرضه مازاد طلای سیاه به بازار تشدید کرد، بهای نفت پس از یک ماه افزایش مداوم، از هفته گذشته در بازار آسیا رو به کاهش گذاشت.

    بازار جهانی نفت دیروز در ادامه روند نزولی به کاهش قیمت این حامل انرژی ادامه داد.

    در آخرین مبادلات روز جاری بازار جهانی انرژی، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با یک درصد کاهش نسبت به روز پنجشنبه با قیمت 44.54 دلار عرضه شد.

    هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز کاهش 1.5 درصدی قیمت را تجربه کرد و 43.68 دلار قیمت گذاری شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها