عصر خودرو

لوکیشن‌های طلایی برای اجاره روزانه خانه در تهران

عصر بازار- تهران شلوغ‌ترین و پر رفت‌وآمدترین شهر ایران است. شهری که به صورت روزانه پذیرای افراد زیاد، با اهداف متفاوت می‌شود.

لوکیشن‌های طلایی برای اجاره روزانه خانه در تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، برخی از این افراد تنها برای انجام کارهای اداری و درمانی به پایتخت سفر می‌کنند و برخی دیگر برای تفریح و خوشگذرانی. مسافرانی که همگی نیاز به محلی برای اقامت دارند و باید در جایی ساکن شوند؛ همانطور هم که می‌دانید  خانه‌ها یکی از بهترین گزینه‌های اقامتی در این شهر شلوغ هستند.

    اما لوکیشن‌های طلایی برای اجاره خانه در تهران شامل کدام مناطق می‌شود؟ چه عواملی در تعیین بهترین منطقه برای رزرو ویلا تاثیر گذار است؟ در ادامه این مطلب به این موارد می‌پردازیم و برخی از لوکیشن‌های طلایی تهران را معرفی می‌کنیم.

    بهترین مناطق تهران برای اجاره خانه
    اگر از مسافران و گردشگران تهران سوال کنید که بهترین منطقه برای اجاره خانه کجاست یا دوست دارید در سفر تهران در چه مناطقی ساکن شوید، شاید اکثر افراد محله‌های شمالی شهر را نام ببرند؛ مواردی مانند نیاوران، تجریش، قیطریه و… اما نکته مهمی که باید بدانید این است که در شهر تهران مکان‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به عنوان بهترین منطقه برای اجاره روزانه خانه انتخاب شوند. مناطقی با امکانات متفاوت که هر کدام می‌توانند رضایت گروه خاصی از مسافران و گردشگران را جلب نمایند. با توجه به این موضوع می‌توانیم بگوییم که جزئیات زیادی در تعیین و تشخیص بهترین منطقه برای اجاره روزانه خانه دخیل هستند. جزئیاتی مانند:

    تعیین بودجه و توان مالی
    اولین نکته تاثیر گذار در اجاره خانه، بودجه و هزینه‌ای است که قصد دارید برای آن صرف کنید. معمولاً آپارتمان‌های لوکس و سوئیت‌های خوش ساخت و مجهز در مناطق شمالی تهران قرار دارند و با امکانات متفاوتی ارائه می‌شوند. این خانه‌ها و سوئیت‌ها به صورت روزانه، هفتگی و… در دسترس هستند و مسافران می‌توانند متناسب با تعداد روز‌های حضورشان در شهر از این واحدهای اقامتی استفاده کنند. اما همه این موارد مستلزم پرداخت هزینه است. بنابراین هر چه بودجه شما برای اجاره خانه بیش‌تر باشد، می‌توانید در مناطق بهتری ساکن و از امکانات بیش‌تری برخوردار شوید. البته در اینجا باز می‌توانیم بگوییم که این مناطق بهتر تعریف‌های متفاوتی دارند. گاهی افراد می توانند بیش‌ترین هزینه ممکن را متقبل شوند و بالاترین محله‌ها را برای سکونت انتخاب کنند، اما دسترسی مناسب به مکان‌های مدنظرشان نداشته باشند

    در نظر گرفتن شرایط شخصی و خانوادگی
    یکی دیگر از موارد تاثیرگذار در روند اجاره خانه، شرایط شخصی افراد است. به عنوان مثال تعداد نفرات، داشتن فرزند خردسال یا اعضای سالمند در خانواده می‌توانند در انتخاب خانه و سوئیت موثر باشند. زیرا با توجه به این موارد باید جایی با متراژ و شرایط مناسب را پیدا کنید مثلا خانه مجهز به آسانسور یا فضایی برای بازی کودک باشد. همچنین دسترسی به سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی موضوع دیگری است که می‌تواند در تعیین منطقه مناسب تاثیر گذار باشد. این مسئله زمانی پررنگ می‌شود که اتومبیل شخصی نداشته باشید.

    مشخص بودن هدف سفر
    شما باید بدانید که به چه علت به پایتخت سفر می‌کنید و قصد دارید بیش‌ترین زمان خود را صرف انجام چه کارهایی نمایید. به عنوان مثال اگر شما برای انجام کارهای پژوهشی راهی تهران می‌شوید و با کتابخانه ملی سروکار دارید، باید به سراغ مناطقی چون ونک یا میرداماد بروید و در آن مناطق خانه اجاره کنید. اما اگر به قصد انجام کارهای درمانی راهی این سفر می‌شوید و باید به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه نمایید، می‌توانید مناطقی چون ولیعصر را برای اجاره خانه برگزینید.

    بهترین مناطق تهران برای اجاره خانه را متناسب با اهداف خود انتخاب کنید
    اکنون که با نکات مهم و تاثیر گذار در روند پیدا کردن بهترین مناطق برای اجاره خانه در تهران آشنا شدید، احتمالا می‌دانید که تعیین‌ کننده نهایی این موضوع خود شما و هدف‌تان از سفر است و به‌طور کلی نمی‌توان یک رأی مشترک برای همه افراد صادر کرد. اما بررسی نظر مسافران و گردشگران دیگر نشان می‌دهد که بهترین مناطق تهران برای اجاره روزانه خانه محله‌های مناطق یک، دو و سه هستند. زیرا این مناطق هم دسترسی خوبی به مراکز تفریحی، گردشگری، تجاری و درمانی دارند و هم ویلاهایی با قیمت‌ها و امکانات متفاوت را در خود جای داده‌اند. برخی از این محله‌ها عبارتند از:

    محله‌های منطقه یک: اوین، باغ فردوس، اقدسیه، تجریش، دربند، نیاوران. این محله‌ها با ویلاهای لوکس و امکانات لاکچری ارائه می‌شوند و قیمت‌های بالایی دارند و یک لوکیشن عالی برای افرادی هستند که در سفر تهران به هوای خوب و پاک نیاز دارند.
    محله‌های منطقه دو: صادقیه، سعادت آباد، ستارخان، شهرک غرب و گیشا که به مراکز فرهنگی و مترو دسترسی خوبی دارند.
    محله‌های منطقه سه: یکی دیگر از لوکیشن‌های طلایی تهران محله‌های ولیعصر، جردن، میرداماد، پاسداران، ونک هستند که به‌عنوان اصیل‌ترین مناطق تهران شناخته می‌شوند و دسترسی خوبی به مراکز درمانی دارند.

    بنابراین تعیین بهترین محل سکونت در تهران به هدف شما از سفر بستگی دارد و اگر با هدف انجام کارهایی خاص مانند امور اداری یا درمانی سفر می‌کنید باید انتخابی سنجیده داشته باشید و نزدیک‌ترین مناطق را به مراکز مدنظرتان انتخاب کنید. اما اگر هدفتان گشت‌وگذار و تفریح است و می‌توانید کمی هم بیش‌تر هزینه کنید، یک راست به سراغ مناطق شمالی تهران بروید و از هوای خوب و طبیعت زیبا لذت ببرید.

    پیدا کردن بهترین خانه مبله در تهران با وب‌سایت‌های رزرو آنلاین
    شاید در ابتدا بررسی تمام موارد مطرح شده برای اجاره روزانه خانه در تهران مشکل به نظر برسد؛ اما خبر خوب اینکه شما می‌توانید با مراجعه به یکی از وب‌سایت‌های آنلاین رزرو خانه تمام موارد و نکات لازم را بررسی کنید. مواردی مانند دسترسی به سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی، دسترسی به مکان‌های گردشگری و درمانی، فاصله تا ادارات و مراکز دولتی، هزینه و قوانین خانه. بنابراین بهتر است پیش از آغاز سفر بررسی‌های لازم را انجام دهید تا بتوانید خیلی راحت و سریع منطقه و اقامتگاه مناسب خود را پیدا نمایید.