عصر خودرو

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران خبر داد

رشد ۶ درصدی تولید میعانات گازی کشور در فروردین امسال

عصر بازار- تولید میعانات گازی پالایشگاههای کشور در فروردین ماه امسال با ۳۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به مرز سه میلیون مترمکعب رسید.

رشد ۶ درصدی تولید میعانات گازی کشور در فروردین امسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: پالایشگاههای گاز کشور در فروردین ماه امسال 16 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی فرآورش کردند که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال 94 بیش از 6 درصد رشد داشته است.

    عبدالحسین ثمری افزود: در بازه زمانی یادشده، 259 میلیون مترمکعب گاز از فاز 12 و نزدیک به 286 میلیون مترمکعب گاز نیز از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی دریافت شده است.

    وی با اشاره به حجم دریافت گاز از خط پنجم سراسری گفت: شرکت پالایش گاز بیدبلند طی یک ماه امسال بیش از 223 میلیون مترمکعب گاز دریافت کرده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 20 درصد افزایش یافته است.

    ثمری همچنین درباره تولید گاز مایع (ال پی جی) پالایشگاههای گاز کشور اظهار کرد: در فروردین ماه امسال 227 هزار تن ال پی جی تولید شده است.

    وی با بیان این که تولید میعانات گازی پالایشگاههای کشور طی فروردین ماه پارسال بیش از 2.1 میلیون مترمکعب بوده است، افزود: این مقدار امسال با 35 درصد افزایش به 2.9 میلیون مترمکعب رسید.

    وی اعلام کرد: فروردین ماه پارسال، 89 هزار تن گوگرد در شرکتهای پالایش گاز تولید شده که این مقدار امسال با 20 درصد افزایش به 107 هزار تن رسیده است.

    معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران با بیان این که در مدت بازه زمانی یادشده پارسال، 136 هزار متریک تن اتان تولید شده است، گفت: این مقدار امسال با 32 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به بیش از 180 هزار متریک تن رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها